Enjoying life to the fullest! - Reisverslag uit Samut Sakhon, Thailand van Rachel Verhagen - WaarBenJij.nu Enjoying life to the fullest! - Reisverslag uit Samut Sakhon, Thailand van Rachel Verhagen - WaarBenJij.nu

Enjoying life to the fullest!

Door: Rachel

Blijf op de hoogte en volg Rachel

06 April 2015 | Thailand, Samut Sakhon

23 maart. Rond een uur of 9 kwamen we aan in phuket. Helaas kwamen onze backpacks die we in 1 backpack hoes hadden gepropt gescheurd en zwart met gaten en al de rolband af. Wij langs air Asia om een klacht in te dienen, maar uiteindelijk moet ik het met m'n eigen verzekering regelen. Het is ook altijd wat. We dwaalde een beetje rond op Phuket airport, omdat we eigenlijk nog geen moment bedacht hadden wat we zouden gaan doen en waar we überhaupt heen moesten. Na een uur in de planet te hebben gestaard en de TE dure taxi's te hebben afgewezen kwam er een Jongen naar ons toe die wel iets goedkoop wist dus deelde we een taxi en kwamen we aan op Patong beach Phuket.

24 maart.
Een dagje strand, omdat we weer wit zijn geworden. Maar eerst langs de 7 - eleven voor een ontbijtje. Wat hebben we die Supermarkt gemist zeg! Daarna op naar het strand. Na een uur kwamen we er achter of misschien na 2 uur dat hier alleen maar oude mannen rond liepen en homo's. . Misschien zitten we toch op het verkeerde strand. Achh het water is blauw en het strand wit dus wat maakt het uit. Savonds besloten we te gaan stappen samen met ferry de jongen die we eerder op het vliegveld hadden leren kennen. We liepen over de bar street waar overal lady boys rondlopen en strip tenten. . Nu begrijpen we die oude mannen. Uiteindelijk kwamen we in een club terecht vol met Fransen. Goh laten we die nou net niet verstaan haha.

25 maart. Vanmorgen waren we vroeg wakker om toch maar weer naar het strand te gaan. We hadden geen zin om ver te lopen dus gingen we maar weer naar het ''oude mannen strand''. Het was echt heel warm dus iedere minuut lagen we in het water, maar helaas heb je hier zee bijen dus voel je de hele tijd kleine prikjes. Savonds hebben we garnalen op.. Juud wilde eigenlijk voor krab gaan maar durfde het toch niet aan. Daarna zijn we naar een irish pub geweest en naar de bar street.. wat een feest!

26 maart.
Snel omgekleed en naar het strand. Nog geen 3 kwartier later besloten we terug te gaan en te slapen. We waren gesloopt! Om half 8 werd Ik wakker en juud wat eerder. Goh een keertje slapen is ook niet vervelend. Daarna zijn we met Ferry bij de indiaan wezen eten.. het leek wel diarree op m'n bord en lekker was ook anders. Toen zijn we weer naar de irish pub geweest waar Tussen de Franse zaten waar we niks van konden verstaan. Later besloten we met Ferry, axel en Arnoud (nog 2 Franse ) naar de bar street te gaan. Daar dronken hun whiskey met cola en dronken we ook een beetje mee. (Gewoon omdat het kan). We eindigde de avond in een thaise vrouwtjes club met vieze mannetjes en aten de lekkerste kip ooit.

27 maart.
We sliepen tot een uur of 2. Daarna aten we natuurlijk een broodje bij de 7 - eleven en lagen we weer op het strand. Werd juud weer lastig gevallen door een oudere thaise man (dat we thuis een huizenbouwer en politieman hadden hielp niet haha). Savonds aten we weer fried rice en besloten we maar weer een avondje te gaan stappen. Dit keer met zijn 2en en kwamen weer in de irish pub hier moesten we even met de eigenaresse op de foto. Daarna na gratis sambuca zijn we nog andere tentjes in geweest en waren we er op een gegeven moment klaar mee. Uiteindelijk na 3 dagen ontdekte we daar er een Veel snellere route terug lopen was. Good to know!

28 maart.
Natuurlijk. Rond een uurtje of 2 naar het strand. Onderweg aten we rijst met krokante kip (bijna net zo als die van thuis) en sliepen we na op het strand. In de avond at Juud seafood pad thai en ik garlic & pepper tijger garnalen de lekkerste ever! Daarna besloten we maar een keer niet onze boot ticket te verzetten (wat we al zo'n 3 keer hadden gedaan, omdat we toch Nog wilde blijven) en kropen we ons bedje in.

29 maart.
Vroeg op en op naar koh phi phi. Ik moest nog inpakken en ineens werd er op de deur geklopt. De bus is er.. alles in de tas gegooid en naar beneden gelopen. Na 1 uur slapen in de bus. Kwamen we aan bij de boot en zaten we op het bovendek (omdat ik dat een goed idee vond, want ja dan wordt je lekker bruin). Uiteindelijk zaten we op de grond in de schaduw en konden we buiten niet eens zien haha. We kwamen op koh phi phi aan.. een zwerm toeristen gingen op pad en wij tsja we hadden nog niet eens bedacht wat we wilde doen en waar slapen. Na een uur over resorts te hebben gelopen vonden we iets betaalbaarders (dat wil niet zeggen dat het in ons budget viel). Snel trokken we onze bikini aan en Liepen we naar een paradijselijk strand. Al was helaas het water wel een beetje vies een hoop smurrie erin. We lagen lekker te verbranden en besloten nog wat foto's in het water te maken.. zonder succes haha. Savonds kwamen we er achter dat de 7 - eleven veel duurder is dan op het land stelletje afzetters!

30 maart.
Met de boot naar koh Lanta. Op de boot vertelde een mannetje ons dat hij een mooi hotel met zwembad had en uitzicht op zee. We hadden geen zin om moeilijk te doen dus oké we vinden het al lang best. Na 1 uur varen kwamen we aan op het eiland waar we eerst "entree fee " moeten betalen en daarna door konden lopen naar de auto die ons naar het resort bracht. Volgeladen met mensen en backpacks kwamen we bij het resort aan en kregen we een mooie kamer. Helaas Zaten er allemaal mieren bleek later dus konden we weer verhuizen.

31 maart.
Na niet een hele beste nacht. . Ik pakte elke keer het laken af in me slaap. Besloten we een scooter te huren en een rondje eiland te maken. Uiteindelijk hebben we een hoop mooie natuur gezien en liepen we langs de mangrove opzoek naar een lobster farm waar geen lobster te vinden was en kregen we ruzie met een vrouw om een limoen waar we omgerekend geen 0.25 cent voor wilde betalen. (Dit was de eerste keer dat we een thai boos zagen worden) maar ach ze moeten hier niet zo moeilijk doen ALLES draait om geld hier en ik weet zeker dsn ze rijker zijn dan in het noorden van Thailand. Daarna gingen we weer verder en waren we de weg kwijt. Uiteindelijk na een paar keer heen en weer te hebben gereden herkende we Het allemaal weer en stopte we bij een toerist agency om te vragen hoe duur een bus en boot ticket naar koh paghnang is. We dachten dat dit een beetje te prijzig was (zoals alles hier in het zuiden) en besloten het toch maar bij ons hotel te vragen. Na een hoop heen en weer gepraat konden we wat van de prijs af krijgen, maar bleek het volgeboekt te zijn. Uiteindelijk wilde we het niet boeken en hadden we een boze, schreeuwende, duivelse thai achter ons aan.. jup alles draait hier om geld. Daarna toch maar terug gegaan naar het vorige bureautje en her daar geboekt en ondertussen heeft Juud de foto's op fb gezet van cambodja. In de avond aten we weer bij het tentje van gisteren. Dit waren wel thaise lieve mensen die het wat minder hebben. De oude man vertelde iedere ochtend om 4 uur op te staan om brood te bakken en savonds om 10 uur was hij nogsteeds wakker. Dit was Trouwens de eerste thai die we lelijk hoorde praten over de koning.. in onze ogen lijkt het erop dat iedereen hem aanbidt. Hij staat op de bankbiljetten en je vind hem (net zoals de 7-eleven) op iedere hoek van de straat.

1 april.
En ja deze dag leek echt 1 grote grap. .
We stapte om half 8 smorgens in een minivan om vanuit daar naar koh paghnang te reizen. We hadden de snelle route, maar kwamen er snel achter dat did niet de snelle route was. Na 10 minuten rijden kwamen we op een ferry die zo'n 4 minuten lang achteruit naar de overkant vaarde. Dan vraag je je af waarom achteruit. . Dat begrepen wij ook niet. Na 5 minuten keihard rijden kwamen we weer op een ferry. Hoelang die duurde ik heb geen idee ik viel in slaap todat de minivan van de boot af ging toen werd ik wakker, want de achterkant van de bus Wilde niet van de boot. Lucky us! Uiteindelijk naar een paar keer proberen konden we weer verder. Na zo'n anderhalf uur rijden (denk ik) kwamen we aan in Krabi. . Fijn we moesten toch echt naar een andere stad. Dit is dus de langzame route. We werden met z'n alle de bus uit gegooid en kwamen weer bij een tour office. Waar we te horen kregen dat we 2 uur moesten wachten ( balen maar het is niet anders). Judith besloot het ticket terug te vragen, want stiekem geloofde we niet echt dat we überhaupt in koh paghnang aan zouden komen. Op het moment dat Juud haar zin nog niet af gemaakt had begon hij te schelden en sloeg hij de papieren in haar gezicht. Dus werden we boos.. natuurlijk werden we boos eigenlijk heel erg boos, maar we probeerde ons enigszins in te houden. Gekke vent! Uiteindelijk hadden we nog het ticket niet dus na 1 uur vroeg ik weer of hij Het ticket al gevonden had (hij was het zogenaamd kwijt). Uiteindelijk kwam hij met een papiertje aan wat ons ticket zogenaamd moest zijn. Oké vooruit maar weer. Uiteindelijk waren de 2 uur wachten voorbij en werden we opgehaald met een minivan om uiteindelijk 2 straten verder afgezet te worden. Daar stond een horde toeristen zoveel dat het niet leuk meer is. Na de ticket weer ingewisseld te hebben kregen we nog een sticker erbij (ondertussen hadden we er al 3 op ons shirt geplakt zitten). Na een half uurtje wachten stapte we in een minivan en 3 uur later stonden we te wachten voor de boot naar koh paghnang met nog zo'n misschien wel 2000 andere mensen. Juud en ik besloten zoieso bovenin te zitten.. Want zoveel mensen op 1 boot is gevaarlijk. Na anderhalf uur varen kwamen we eindelijk aan op koh phanghan. We moesten ons hotel nog vinden wat we van tervoren al Geboekt hadden. De taxi's vroegen veeeeeel te veel geld, maar uiteindelijk deden we het toch maar, want we wisten niet hoe ver het was. Na nog geen 3 minuten rijden waren we er al en waren we 6 euro armer.. stelletje afleggers! We checkte in en eindelijk na zo'n 12 uur te hebben gewacht, ons geërgerd aan de logica van deze mensen konden we eindelijk slapen in onze bungalow die er trouwens prima en schoon uit ziet. Dat is toch ook wel eens fijn.

2 april.
Lekker uitgeslapen.. ik deed de was en Juud ging alvast naar het strand. Het strand ziet er erg mooi uit, maar helaas drijven er allerlei planten in waardoor je niet fijn kan zwemmen. Rond een uur of 3 waren we een beetje uitgedroogd dus besloten we wat te drinken te halen. Helaas vragen ze hier bij het hotel het dubbele ervoor dus Gingen we maar weer langs de 7-eleven waar ik een hamburger at (die ik ondertussen echt smerig begin te vinden haha) en juud een maïskolf. Daarna gingen we weer terug naar het strand en hebben we liggen slapen. Savonds heeft Juud m'n haar geknipt, want ja mn punten zijn groen van het zwembad en lagen we vroeg in ons bed.
3 april.
Geprobeerd uit te slapen, maar het is zooo warm in onze kamer dat dat niet echt lukte. Op naar het zwembad van de buren waar we de hele dag hebben gelegen. In de middag aten we een te dure lunch maar lekker dat het was. Rond een uur of 5 waren we klaar met de zon en besloten we een dutje te doen. Daarna douchen en aankleden en weer op naar de 7-eleven om drankjes te halen. Ook haalde we verf om ons mee onder te kliederen. Na dat dat allemaal gedaan was pakte we een Taxi naar de full moon party. We zaten met 11 personen achterin een auto gepropt. En het leek wel een achtbaan zo hard ging die. Na zo'n half uur rijden kwamen we aan bij de full moon party wat een gekkenhuis! Uiteindelijk kwamen we wonder boven wonder Tania en Jinny tegen de engelse meiden waar we eerder in cambodja de olifanten tocht mee hadden gemaakt. We hadden van tervoren afgesproken maar we dachten dat we elkaar nooit zouden vinden, omdat het zo druk was. Na een avond muziek, foto's maken, dansen, straalbezopen mensen en piesende mensen in de zee waren we er wel klaar mee. Full moon is niet zo'n heeeel leuk feestje zoals iedereen zegt waren we met zijn 4 en er over eens. Om half 6 waren we weer thuis en boende we de neonverf eraf.
4 april.
Uitgeslapen en bij het zwembad gelegen en naar het Internet café gelopen om een hotel te zoeken voor op koh samui en juud heeft de foto's van cambodja erop gezet.

5 april.
Opa is jarig!
Om 10 uur gingen we de deur uit om naar de pier te lopen. We hadden geen zin om omgerekend 6 euro te betalen voor nog geen 3 minuten rijden. 15 minuten later met een tussenstop bij de 7 - eleven en te pinnen stonden we bij de pier (oververhitting dat wel). Helaas konden we geen ticket bij de boot kopen dus liepen we weer de hele pier af om een ticket te kopen. Ondertussen zwom er nog een schildpad in het water dus dat was wel tof om te zien! Na een uur waren we op koh samui. We liepen een stukje verder en volgende zoals altijd niet de Hele kudde met mensen dus hadden een goedkopere taxi. Na zo'n 45 minuten rijden ( het is een groot eiland) kwamen we aan bij het resort.. een resort zoals wij het gewend zijn mag je het niet noemen maar het is prima. Snel onze bikini aan, wat gegeten en bij het strand gaan liggen. Rond een uur of half 5 was de zon weg dus zijn we gaan douchen en op naar de markt. Om een verhaal kort te maken betaalde ik 2 x zo veel voor een paar slippers liep ik geïrriteerd terug en kreeg mn geld niet terug (stelletje afleggers) ohja en juud werd in de supermarkt nog bijna bestolen van 0,28 cent (FUCKERS! ) ze hadden wat extra aangeslagen waarschijnlijk hoefde ze dan hun eigen eten niet tr betalen. We leerde nog een man kennen oorspronkelijk uit myanmar (een andere slipper verkoper) die wel heel aardig was en daar hebben we een tijdje mee zitten praten. Toen was Het alweer half 1 terug om naar huis te gaan. Eenmaal toen we in het hotel liepen hoorde ik ineens een keiharde bonk en ooh. . Dat was Judith die tegen de deur aan liep (ze zag niet dat het glas was) wat een grap!

6 april.
Vandaag hebben we natuurlijk weer op het strand gelegen en vanavond is er een show met vuur..

Nu op naar de laatste week Thailand en dan komen we thuis, maar eerst nog Songkran het Thaise nieuw jaar.

• 06 April 2015 - 14:11

Danielle:

Wat n leven!
    Zon, feest, strand en dat alles liefst voor weinig! Hahaaah

Tot over anderhalve week!

Liefs, mamma xx

• 06 April 2015 - 19:00

Marij Pullens.:

Hallo,

Als ik zit te lezen moet ik steeds lachen, hoe jullie vertellen wat je zit te eten. Nou wij noemen dat geen diaree maar spetterpoep. Maar jullie genieten er wel van, en maken ook rare dingen mee. Maar het blijven toch mooie herrinneringen . Ik wens jullie een fijne laatste week toe, en voor straks een veilige reis terug.
    Groetjes Marij.

• 06 April 2015 - 20:44

Lucas:

ik heb me weer kostelijk vermaakt met je verslag. Het is een beetje het verslag van de oude en foute mannen; weer een stukje levenservaring erbij?
    En ja...... het leven is duur, maar toch zou je het allemaal voor geen geld willen missen, denk ik.
    Blijf er nog even van genieten en het vooral bekijken met de humor zoals die ook uit je verslagen naar voren komt.

• 07 April 2015 - 15:12

Oma :

Hallo

Heb het weer gelezen hoor!!!
    Het is weer een heel verhaal ...maar heel leuk ...we blijven wel bij zo...met de dingen die jullie mee maken......nu geniet er nog even van......liefs Oma en Opa dikke knufffff xxx

• 07 April 2015 - 16:29

Opa:

Ja dames, zo maakje wat mee
    oude vieze mannetjes, homo strand, pluse tenten, en niet te vertrouwen lui.en niet te vergeten slingerschijtsoep. Maar ook lekkere dingen (sporadisch) begrijp ik.
    Afzetters maak je overal mee, wat vaak komt door de onwetendheid van de toerist in het algemeen.
    Nu dames ik ga je weer zien over niet al te lange tijd (jammer voor jullie) maar aan alles komt een eind en de ervaringen die je hebt opgedaan is kan niet gewist worden, en doe je voordeel ermee in het verdere leven.

grooooooooote groeten Opa en Oma

• 08 April 2015 - 21:51

Lian:

Tijdens het lezen van dit verslag heb ik vaak moeten lachen Rachel!! Hilarisch hoe je het soms beschrijft, kan ik nog wat van leren haha. Mooie, leuke, aparte en ontroerende gebeurtenissen tijdens de reis die jullie zullen koesteren. De tropische temperaturen hebben jullie soms gesloopt maar over precies 1 week zijn die verleden tijd en kun je wennen aan een graadje of 18!! Mijn hemel zoveel mensen op die boot das wel link, blij dát het goed is afgelopen. Juut is soms echt een pechvogel door tegen een glazen deur aan te lopen!!

• 08 April 2015 - 22:41

Lian:

(vervolg) Als je een budget hebt wil je daarmee ook veel doen en zien en vlgs mij is dat goed gelukt. Jullie hebben misschien nog wel poen over!! Enne afzetten proberen ze altijd wel. . Geniet van de laatste week meiden. Tot woensdag!!

• 09 April 2015 - 19:34

Fenna:

Ahhhh wat een verhaal!
    Ik heb veel gelachen en kreeg beelden bij het lezen van je verhalen.

Nog minder dan een week, ik tel af!

Tot snel X