Thailand part 1 - Reisverslag uit Pak Chong, Thailand van Rachel Verhagen - WaarBenJij.nu Thailand part 1 - Reisverslag uit Pak Chong, Thailand van Rachel Verhagen - WaarBenJij.nu

Thailand part 1

Door: Rachel

Blijf op de hoogte en volg Rachel

25 Januari 2015 | Thailand, Pak Chong

Oké ik had een heel mooi verhaal getypt, maar met 1 druk op de knop was her weg dus ik ben overnieuw begonnen iets korter verhaal maaare dat is misschien ook maar beter ;)

14 en 15 januari 2015. Op naar Bangkok via Abu Dhabi. We zitten zo'n 13 uur in het vliegtuig totaal. De eerste vlucht een beetje tv gekeken en de 2de alleen maar liggen slapen. Het was al donker toen we in Bangkok aankwamen. Na wat rondgelopen te hebben maar een taxi gepakt naar het hostel. 3 kwartier verder en 11 euro armer (achteraf veeeel te veel). We hadden een paarse kamer met plank bed en koude douche. Snel onze spullen gedropt en op naar khoa shan road de bekende toeristen/backpackers straat. Er was van alles eetstalletjes met "normale" maar ook met insecten zoals kakkerlakken, vogelspinnen en schorpioenen. Wij besloten een nek en hoofd massage te nemen tussen zo'n 30 andere blanken midden op straat. Wat een grap! Daarna aten we een wrap met kip en gingen we "lekker" slapen.

16 januari
We hadden het idee dat we er al een paar dagen op hadden zitten toen we wakker werden.. of uuh eigenlijk de hele nacht geen oog dicht gedaan hadden. Na een frisse douche snel op pad om tempels te gaan bekijken. We pakte de boot voor zo'n 25 cent en eenmaal aan het einde werden we eruit gezet. We wilde weer terug op de boot en Bij de kassa zei de vrouw dat we door mochten lopen, maar de vrouw op de boot was het daar niet helemaal mee eens schreeuwde in onze oren en zei wat in het thais op zich heen. Niemand die zich er mee bemoeide en wij deden net of we achterlijk waren, maar wisten donders goed wat ze bedoelde we hadden een nieuw kaartje moeten kopen.. Eenmaal van de boot af beklommen we een tempel, zagen we de langste Buddha ter wereld die we helemaal op de foto gekregen en rende we de trappen op van de golden mountain tempel, omdat we bang Waren de zonsondergang te missen. Daarna besloten we terug te lopen naar ons hostel maar raakte de weg kwijt.. lost in Bangkok 2 uur later waren we weer terug op khoa shan road en aten we pad thai op vervolgens lekker te slapen.

17 januari
Na een nacht vol karaoke, muziek, gillende feestende mensen en toeterende tuktuk ' s besloten we om naar de Grand Palace te gaan. Onderweg kwamen we een vrouwtje tegen.. juud zei nog wat een schattig duivenvrouwrje. Nouu zou schattig was ze niet ze gooide 3 maïs zakjes in ons handen ritste ze open en wel 60 duiven kwamen op ons af.. Eenmaal alles op de grond gegooid zei ze wel dat we nog even moesten betalen. Nou dacht t niet en zijn snel verder gelopen haha. Eenmaal bij de Grand Palace was het zo druk dat we geen zin hadden om naar binnen te gaan dus zijn door gelopen naar een markt en nog een markt om vervolgens op de amulet markt terecht te komen waar je gebruikte gebitjes kan kopen en allerlei sieraden. . Waarschijnlijk van dode mensen of nouja weet het eigenlijk wel zeker. Daarna zijn we nog verder gelopen en hadden het idee dat we heel bangkok gezien hadden. We besloten naar de bios te gaan waar je zo'n 3000 stoelen had met verschillende rangen we hadden de goedkoopste stoelen al zaten die zo lekker dat het moeilijk was om wakker te blijven. Met een xxl popcorn bak en een xxxxxl cola zaten we klaar voor de film. Ineens stond iedereen op en begon met het volkslied mee te zingen. . Ons geluk zaten we daar! Haha. Op de terugweg besloten we een taxi te nemen. Hij zei dat we er waren maar geloofde hem niet dus vroegen hem door te rijden dit deed hij niet dus we Gaven hem de helft van het geld.. Uiteindelijk stonden we wel in de goede straat. . (Mrja dan had ie maar Door moeten rijden dan had hij alles gekregen). Eenmaal terug in het hostel ons omgekleed en op naar koa shan road (1 minuut lopen) daar hadden ze 3 buckets voor iets van 10 euro. Dat zijn emmertjes met heeeele sterke drank.. Verder weten we het niet meer

18 januari
Kater 10.0 snel douchen (haren wassen met de kontsproeier) inpakken en op naar Pattaya. Busje vol toeristen alleen Juud zat tussen de backpacks en ik met een halve bil op de bank 2 uur lang.. De andere hadden het beter voor elkaar haha. Eenmaal daar snel een taxi auto naar jomtien beach en daar na 2 straten te hebben rondgevraagd een hotelkamer gevonden met koelkast, lekker bed en bad. Daarna de zonsondergang bekeken en bij een lokaal tentje noodles met groenten en garnalen op.

19 januari.
Op naar koh larn een eiland half uur varen vanaf pattaya. Eerst nog met de taxi bus naar Pattaya zelf en ja tuurlijk te laat uitgestapt dus de hele boulevard en walking street ( de straat met alle oude blanke mannen met jonge thaise vrouwtjes en shemales. Misschien paradijs voor oude mannen met pensioen) af gelopen en kwamen aan bij de boot. Eenmaal van de boot af waren we op koh larn waar we besloten om te gaan lopen ipv een scooter of tuktuk, want we wilde een niet toeristisch strand. Na een half uur lopen kwamen we op een strand blauw water net niet wit zand maare wel die toeristen. Een plekje bij de rotsen gevonden en lekker liggen bakken. Na een paar uurtjes waren we het zat en zijn we weer met de boot terug gegaan
Helaas was het water wat wilder dan de heenweg dus waren we blij dat we er waren. Toen nog walking street doorgelopen en terug naar "huis" (zo noemen we tegenwoordig alles). Snel gedoucht en op naar een voetmassage.

20 januari.
Op naar Sri Racha. Half Pattaya en Sri Racha afgelopen met loodzware backpack. (We bedenken ons elke keer maar weer wat eruit kan) uiteindelijk een hutje op het water gevonden. Snel onze spullen gedropt en op naar koh yai een eilandje naast Sri Racha waar je zo naartoe kan lopen. Er was een tempel (beetje een grote bende eigenlijk) en reuze schildpadden in een zwembad. Savonds besloten we bij een lokaal tentje te eten juud had rijst met kip en varken zie met huid en haar en ik noodles met eend zie vetrand.. heeeeerlijk!

Woensdag 21 januari. Sri Racha naar open zoo. Olifanten, neushoorns, benturong, oerang oetang en een hele slechte pinguïns show. Slapen en savonds eten bij een "duur" restaurant vis. Viel niet lekker dus kotsen boven de plee. Ondertussen rende er een kakkerlak door de badkamer dus kotsen en al roepen dat er een kakkerlak zat. Buurman geroepen om m eruit te halen. Die lachte ons uit.

Do 22 januari Sri racha.
Koh Loi naar koh si chang met boot voelt als n hele brakke dag. Scooter gehuurd allebei eiland rond getourt en op een strandje gaan liggen. Tussendoor nog cola gedronken. Warme.. door een wesp gestoken en op de terugweg met de boot de hele weg zitten slapen. Daarna aliiligalie wifi gebruikt bij t restaurant van gisteren. Een mini pizza bij de 7 eleven gehaald en hoppaaaa t bedje in.

Vrijdag 23 januari. . 7 uur bedje uit.. was blij dat ik wakker was lichaam doet pijn van t bed. Inpakken en weg uit Sri racha. Minivan naar bangkok Stelletje afleggers begin bangkok eruit gegooid dus trein naar noord bangkok. Van kastje naar de muur werden we gestuurd. Bus naar noord busstation en een aparte minivan voor ons.. backpack tussen onze benen anders moeten we bij betalen. Anderhalf uur later uit gegooid ayutthaya 1 min later vonden we het Youth hostel en slapen in een houten krak hut. Tour over water langs tempels 190 bath. Achteraf veel te duur met zn 7 en opgepropt in tuktuk daarna krak wiebelboot. Mooie zonsondergang. Aan het Eind was er een markt waar we een pannekoek/wafel met choco zoete meuk op hebben . Daarna vis/kip ballen, maar na 3 minuten voelde ik al dat ik moest kotsen. . . Toen Terug naar huisje muggennet met touw opgehangen en slapenn.

Zaterdag 24 januari.
We probeerde uit te slapen en als je t vergelijk met de rest van de dagen is dat redelijk gelukt. Half 9. Douchen en included ontbijtje erbij.. gebakken ei met worstjes goed begin van de dag! Daarna nog lui gedaan (zijn op de een of andere manier niet vooruit te branden) en rond half 12 besloten we naar de tempels te lopen. Wat een hitte! Zweeten. Eenmaal bij de tempels aangekomen hebben we er 1 bekeken en vonden we t wel weer genoeg( het lijkt allemaal op elkaar). Deze was trouwens wel bijzonder. Een Buddha hoofd in een boom. De boom is er helemaal omheen gegroeid. Daarna besloten we een tuktuk te pakken om naar de floating market (drijvende markt) te gaan. Overal eetstalletjes en mensen. We besloten om durian (stink fruit) ijs te proeven we dachten namelijk dat dat minder erg zou zijn. Niets is minder waar. Dit is gewoon echt vies vies. . Zilver uitjes met verrote fruit smaak een beetje de lucht van een vuilniszak die al 3 dagen in de zon staat en daar dan de smaak van. Enne dan proef je dat nog zo'n 4 a 5 uur erna al heb je tussendoor gedronken en wel een lekker ijsje op. Eenmaal de markt af was er nog een soort dierenmarkt waar je kooikarpers, geiten en schapen de fles kan geven en op een olifant kan rijden. Er lag zelfs een verlamde (platgespoten met rotzooi) tijger waar je mee op de foto kon, maar dit vonden we een beetje zielig. Na de markt met enige moeite een tuktuk terug naar ons hostel en onderweg nog gestopt om treinkaartje voor morgen te regelen. Vanavond in de supermarkt een tosti carbonara gehaald (spaghetti smaak in je tosti) en een hamburger.

25 januari vanmorgen uitgeslapen, backpack ingepakt, gebakken eitje op en met de tuktuk naar het trein station. 2 uur naar pak chong. . We hadden 3 de klas en dan zie je toch dat dat wel minder is. Ik vroeg aan de man die tegenover ons zat of t raam open kon, maar wat deed ie hij gooide het hele raam open zodat we 2 uur lang hebben zitten weg waaien haha. Eenmaal de trein uit stonden er al mensen van een hostel we vonden dit er goed uit zien en goedkoop dus konden we met hun auto mee naar het "hotel/resort" al snel waren we er en kregen we een overheerlijk drankje.. t smaakt naar basmati rijst en daar leek de naam ook op. We besloten al een tour te maken naar de vleermuizen grot en wat we daar zagen was bizar. Miljoenen vleermuizen vlogen bij zonsondergang uit de grotten en zo zag je een hele zwarte straal in de lucht. Bizar om gezien te hebben. Eenmaal weer terug zijn we Langs de supermarkt geweest om lekker spaghetti carbonara te halen en voor juud rijst met TE hete Chili's. Zometeen lekker op een ZACHT bed slapen en morgen vroeg op, want we gaan een Jungle tocht maken.. en de dag daarna is Judith alweer jarig.

We hebben al zo vreselijk veel gedaan en we zijn pas 11 dagen weg..

• 25 Januari 2015 - 15:32

Ada (oma):

Hoi hoi

Toch maar een verhaal Rachel......erg leuk hoor weten we wat je mee maakt daar..
    Nou zeker al weer een hoop gedaan jullie...zo en nog een fijne vakantie daar en hoor je weer!!!
    Liefs Oma xxxxx

• 25 Januari 2015 - 17:05

Danielle:

Zo dat zijn nog eens belevenissen. Niet zo gek dat jullie even niet vooruit te branden waren... n rustdag op zijn tijd doet dan wonderen.
    Leuk om te lezen...
    Liefs xxx

• 25 Januari 2015 - 17:48

Nathalie:

Supergaaf Rach!!! Ik vond Thailand ook echt tegek.... als je the full moon party mee kan pikken moet je dat zeker doen!!

Have fun xxx

• 25 Januari 2015 - 23:46

Lian&Bart:

Niet gek dat jullie energie soms al opgebrand is, jullie gaan als een speer. Heel leuk om jullie op deze manier weer te volgen.
    Nu al genoeg van tempels? volgens mij komen jullie er nog megaveel tegen. haha.
    Kan me met jou beschrijving ietsiepietsie voorstellen hoe durian stinkt, sterk spul hoor!! Fijne voortzetting van jullie vakantie dames.

Veel liefs