Last days in Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Rachel Verhagen - WaarBenJij.nu Last days in Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Rachel Verhagen - WaarBenJij.nu

Last days in Thailand

Door: Rachel

Blijf op de hoogte en volg Rachel

18 April 2015 | Thailand, Bangkok

Dit is toch echt het allerlaatste verhaal van de reis. .

7 april. We besloten een roze scooter te huren, omdat hij er zo mooi uit zag. Uiteindelijk hebben we een rondje koh samui gereden en allerlei dingen gezien zoals de big Buddha en een monnik die al zo'n 75 jaar dood is en en er eigenlijk nog net zo bij zit als toen hij dood ging. . Best bijzonder.

8 april. Strand en verder niet veel bijzonders.

9 april strand, omdat we nog niet bruin Genoeg zijn.
10 april. Weer strand, omdat het de laatste dag is.

11 april vertrokken we met een minivan naar de boot waar we 2 uur moesten wachten totdat de boot kwam. Daarna zaten we 2 en half uur op de boot. Waar we trouwens niet veel van hebben mee gemaakt, omdat we lagen te slapen. Daarna stapte we over in een dubbeldekker bus waar we de beste plaatsen onderin hadden. Ligstoelen. . Dus uiteindelijk reden we 4 uur maar sliepen we alleen maar. Toen we werden gedropt in the middle of nowhere ( best balen, want we hadden gehoopt dat we in het centrum afgezet werden zodat we daar nog wat rond konden lopen). We besloten te gaan lopen, want we hadden geen zin om gebruik te maken van die taxi die het dubbele ervoor vroegen. We liepen langs de straat en probeerde te liften, Maar volgensmij zijn ze dat niet hier gewent. We liepen verder.. ( had ik al verteld dat het heel hard regende en onweerde. . We besluiten een keer te lopen). Uiteindelijk begon het zo hard te regenen dat we een hotel binnen gingen. Die regelde een taxi voor ons en zo kwamen we rond een uur of 10 savonds op het vliegveld. De volgende ochtend moesten we pas vliegen dus we hadden nog zo'n 11 uur te wachten.
We besloten op de grond te slapen ergens in een hoekje in de slaapzak. Dat ging eigenlijk best wel.

12 april.
Om 9 uur gingen we eindelijk de lucht in en na zo'n 45 minuten vliegen waren we in Bangkok. We regelde een taxi en reden naar ons hostel op khoa San road. Songkran dat is het Thaise nieuw jaar was duidelijk al begonnen, want er liepen al veel mensen rond met een waterpistool en gooide met water. We kwamen aan in een kamer zonder Ramen en het bed was nog kleiner dan een twijfelaar maaaar we hadden een airco dus we mochten niet klagen. We besloten de straat op te gaan, werden zeiknat gegooid, bestelde een Bucket feestte tot 8 uur en daarna waren we gesloopt (vergeet niet dat we al zo'n 2 dagen niet normaal hadden geslapen).

13 april.
Eigenlijk een beetje het zelfde verhaal als de dag ervoor alleen werden we het ijskoude water toen wel een beetje zat. Deze keer maakte we het wel wat later dan de dag ervoor.

14 en 15 april. Op naar huis! We maakte ons laatste geld op en trotseerde met backpack en vuilniszakken het water en stapte in een taxi. Eenmaal op het vliegveld moesten we nog een paar uurtjes wachten en konden we het vliegtuig in. Na 6 en half uur vliegen kwamen we midden in de nacht aan op Abu dhabi. We zochten een ligstoel uit en Probeerde te slapen. Helaas was het zo vreselijk koud, want de airco stond denk op min 10. Met het vliegtuig dekentje, een handdoek om onze voeten en n sjaal om ons hoofd probeerde we op de grond te slapen, want we dachten dat dat misschien iets warmer zou zijn. Uiteindelijk sliepen er zo'n 4 a 5 uur en was het weer tijd om het volgende vliegtuig te pakken. Op naar Brussel! 8 en half uur later stapte we uit en dat was het einde van onze mooie reis.

3 maanden doen en laten wat we zelf wilde, lol hebben, bizarre dingen zien, gefeest, kilometers afgelegd, angsten overwonnen, nog meer geduld leren hebben, eerlijker zijn, nog betere vriendinnen geworden en er misschien ook toch wel een beetje meer volwassen door geworden.

Dit was het dan.. wat de volgende reis weer zal worden? Op dit moment heb ik wel mijn ideeën, maar voorlopig eerst maar weer is gaan werken.
Bedankt voor het volgen allemaal en de leuke reacties. Tot snel!

• 18 April 2015 - 23:25

Lucas:

Tja dat was het dan. Drie maanden vol foto's en verhalen. Voor mij drie maanden van verbazing, bewondering, humorvolle anekdotes, indrukwekkende uitdagingen en respect. En dat allemaal gewoon thuis op de bank, dat zegt wel iets over wat het voor jullie heeft betekend. Wat een super manier om nog een beetje meer volwassen te worden, zoals je dat zelf uitdrukt.
    Voordat je het weet wordt je weer ingehaald door onze samenleving, het alledaagse leven en de vele regeltjes die ons op het goede pad moeten houden. Van nu af zul je er nooit meer zo tegenaan kijken als je vroeger deed en dat is misschien wel de grootste winst. Denk nog lang met plezier terug aan jullie reis en geniet elke dag van al datgene dat je er blijvend van hebt overgehouden.

• 19 April 2015 - 09:34

Lian:

Heel mooi afsluitend verslag van de reis in Azië die jullie samen beleefd hebben en wij blij dat het allemaal zo goed is gegaan. Weer veel geleerd de afgelopen maanden en nog een hechtere band samen is super en niet uit te drukken in geld! Only One life, live it! xxx

• 19 April 2015 - 11:33

Ada (Oma):

Hallo

Nu ik ben blij je weer hier ben hoor......
    En leuk dat dat je gelijk naar ons toe kwam...
    Maar je heb het toch allemaal weer mee gemaakt met zo'n reis....ben zo trots op je Rachel.....je doet het allemaal maar.
    En heel fijn dat we veel contact hebben gehad toen je op reis was....
    Nu weer even sparen he......
    En ben benieuwd wat je weer in petto heb voor de volgende reis......maar laat dat nog maar even wachten....
    En fijn dat het met jullie samen zo goed is gegaan .........