ALLES kan hier in Thailand. - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Rachel Verhagen - WaarBenJij.nu ALLES kan hier in Thailand. - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Rachel Verhagen - WaarBenJij.nu

ALLES kan hier in Thailand.

Door: Rachel

Blijf op de hoogte en volg Rachel

01 Februari 2015 | Thailand, Chiang Rai

Het is weer tijd voor een verhaal dan begrijpen jullie misschien de foto's wat beter..

26 januari
Op naar de jungle om half 7 ging de wekker.. wat best zwaar was, want het bed lag echt lekker. Douchen, aankleden en de safari auto in. We waren totaal met z'n 9 en. Onderweg kwamen we al een soort toekan vogel tegen (dat was m niet maar hij leek er wel op) daarna een mooi uitzicht point waar aapjes waren. Daarna maakte we ons klaar voor een 3 uur durende wandeling door de jungle. We moesten onze bloedzuiger sokken aandoen en vertrokken de jungle in. We zagen Apen in de bomen slingeren en hoorde van heel dichtbij olifanten helaas hebben we ze toen niet gevonden. Na zo'n 2 uur lopen kwamen we op een Grasvlakte waar een uitkijktoren stond hier hadden we mooi zicht om het meer en de omgeving. Nadat gezien te hebben liepen we weer verder en kwamen we nog een aangevreten hert tegen die was opgegeten door wilde honden. Daarna stapte we de auto weer in op te lunchen rijst met een gebakken ei en fruit. Toen vertrokken we naar de watervallen de ene waterval kwam ook in de film the beach voor. Na zo'n half uur rijden kwamen we de andere waterval tegen maar daar moesten we 1 km voor lopen (verstond ik) achteraf was het wel 5 km denk ik.. Eenmaal bij de waterval aangekomen moesten we nog zo'n 200 trappen af (we hebben ze geteld), maar hier in thailand heb je niet de trappen die wij gewent zijn maar Heeeeele hoge treden en lage. Eenmaal aangekomen hadden we een super mooi zicht om de waterval.. Helaas moesten we ook weer die 200Trappen omhooh en die naar ons idee 5 km terug lopen. . Zuurstofgebrek haha. Eenmaal weer terug in de auto kwamen we nog olifanten tegen ( we have good luck), maar volgensmij vonden de olifanten t niet zo leuk dat we dichtbij stonden, want hij ging trompetteren en liep op onze auto af dus zijn snel doorgereden.

27 januari
Juud jarig! De dag begon met happy birthday to you, happy birthday to you, happy birthday, happy birthday, happy birthday tooooo youuuuuu! Eigenlijk hebben we alleen maar bij het zwembad gelegen en hadden we "ruzie" met 2 Duitse oude mensen, omdat we hun lig bedje gejat hadden (ze hadden hun handdoek erop gelegd). Savonds gingen we in het restaurant eten, gingen de lichten wat zachter en ging de muziek aan en kwam er een taart tevoorschijn voor Juud. Samen met het chineesje ( koreaantje ) de taart opgegeten. Super lief en de taart was lekker!

28 januari
Spullen inpakken en de gratis bus naar het treinstation. We wilde een stop maken in lopburi en dan gelijk Door naar Chiang Mai, maar ze hadden alleen nog maar 3de klas stoelen en om nou 10 uur lang op een houten plank te zitten.. van het idee werden we al niet gelukkig. Dus we moesten eerst 3 uur de trein terug naar ayutthaya ( waar we van de week al waren) we hadden de stoptrein dus duurde net ff wat langer om vervolgens over te stappen op een andere trein naar lopburi. Het is hier trouwens niet echt relax in de trein zitten. De hele tijd komen er verkopers langs met allerlei eten en de mensen blijven maar kopen en eten (we vragen ons vaak af waar ze het laten). Eenmaal in lopburi aangekomen opzoek naar een hostel. . Prima kamer en de goedkoopste tot nu toe.. Daarna zijn we snel naar een tempel gelopen die vol zat met apen. Eentje pakte mn armband af en er klommen 5 apen op me die mn haar gingen uitpluizen en mn oren. Dit vond ik nou niet heel erg Leuk dus raakte half in paniek. Uiteindelijk met 3 apen op mn hoofd, een aan mn broek en 1 hangend aan mijn arm naar de man bij de entree gelopen en op het moment dat die apen die man zagen waren ze weg. Daarna was Judith nog even aan de beurt met de apen en zijn we daarna naar de woensdag markt geweest waar er weer allerlei eten en drinken was. We kochten sinaasappelsap en sushi ( ja zelfs Juud vond het lekker). Later vond Judith nog een paar slippers en liepen we nog wat rond. Op een gegeven moment kwamen we stalletje tegen met allemaal kleine konijntjes met jurkjes aan en haarclipjes. . Super zielig en schattig tergelijk. Even dachten we er allebei een mee op reis te nemen, maar ze mogen niet in het vliegtuig dus dat zou een probleem worden. Daarna zijn we weer terug naar het hotel gegaan.

29 januari
Om 7 uur schrokken we wakker door apen voor ons raam. Proberen verder te slapen, maar helaas lukte niet. Tot half 11 op bed gelegen en daarna douchen, inpakken en naar de trein gelopen. . Tussen de apen door. Bij de trein moesten we zo'n 3 uur wachten totdat de trein zou komen. We hebben ons vermaakt door te kletsen en nog meer te kletsen en nog meer (onze gespreksstof raakt nooit op volgensmij). Eindelijk kwam toen de trein. We dachten dat we gelijk ons bed in konden maar helaas. Dus heb ik mn nagels maar gelakt en die van een thais vrouwtje. Bestelde we thaise soep en kip cashew noot en kregen we er een schijfje ananas bij. Daarna werden onze bedden uitgeklapt en mochten we naar bed yeaaahh! (Hoe blij kan je zijn met een bed). Nu ik dit schrijf liggen we te wiebelen in ons bed want we razen door thailand heen. .
Na 13 uur kwamen we aan in chiang mai. Een taxi gepakt en ons af laten zetten bij een hostel. Alles en iedereen sliep, maar uiteindelijk een kamer gevonden. We dachten dat het er mooi uit zag totdat we 3 uur later wakker werden. Helemaal gebroken. Toch besloten we een kijkje te gaan nemen in de stad. We gingen opzoek naar de blinde massage (krijg je een thaise massage van blinde mensen) tuuurlijk zochten we weer is iets moeilijks dus na anderhalf uur in de hitte rond te hebben gelopen en zo'n 10 keer gevraagd te hebben waar t was waren we er eindelijk. We mochten gaan liggen en werden (juud net ff erger) mishandeld want je zou denken dat een massage ontspannend is nou hier in thailand niet. Afzien kan je het wel noemen. Soms deed t zelfs zo'n pijn dat je het idee haf bijna flauw te vallen. Oké na die heeeeerlijke ontspannende massage werd het alweer bijna donker en zijn naar de night markt geweest. Waar er heeeeel veel toeristische kraampjes waren en een halal straat met eten. Hier aten we pad thai voor 10 bath de goedkoopste tot nu toe. Wij waren in discussie waarom het zo goedkoop was geen kip, beetje ei erin. En de laatste hap zie ik ineens allemaal hele kleine garnaaltjes met oogjes erop en schil. . Jammie dat was dus het knapperige. Daarna zijn we terug gelopen en gaan slapen.

31 januari
Wat een super toffe dag. We vertrokken om 9 uur (te laat want de tuktuk meneer was er nog niet) op weg naar de tigerzoo. Bevroren kwamen we er aan (open tuktuk en smorgens is het hier niet zo warm). We kochten een kaartje voor de grootste tijgers. We konden ook kiezen tussen de middel en kleine maaare als we dat allemaal wilde doen was zeg maar ons weekbudget zowat.. toeristisch gedoe allemaal. Na 5 minuten wachten waren we aan de beurt. . Ik moet toegeven dat we echt zenuwachtig waren. We gingen alle grote tijgers af
Je mocht er bij gaan zitten en liggen en je moest ze hard aaien anders voelen ze het als spelen. Na een kwartier hadden we alles gehad en zijn we nog een rondje gaan lopen. Je had er baby tijgers wat er echt lief uitzag. Daarna zijn we naar de insecten zoo gegaan waar je allerlei insecten vast mocht houden zoals schorpioenen, kevers, sprinkhanen en allerlei andere enge dingen waar ik de naam of het bestaan niet van wist. Daarna naar de olifanten waar we ze bananen en sugarcane gaven.. Wij waren zo slim om de bananen van de tros af te halen anders eten ze in 1x zo'n tros op, maar de meeste toeristen waren niet zo slim. We kregen een knuffel van de olifant, zetten een hoedje op ons hoofd en gaven ons een zoen met hun slurf. Daarna was het tijd voor een show.. eerst gingen ze in bad daarna voetballen, darten, dansen en maakte ze een mooi schilderij bijzonder om te Zien. Daarna reden we weer de berg af en na zo'n 3 kwartier waren we weer terug in chiang mai. En het was zaterdag dus tijd om te skypen! En heeeeerlijk gegeten op kosten van mam! Thanks daarvoor. Dit was de eerste keer dat we niet op een stoeprand ons eten aten haha.

1 februari. Vanmorgen op tijd opgestaan om naar Chiang Rai te reizen. Snel het hostel uit.. tuktuk gepakt en een bus kaartje geregeld. We moesten nog anderhalf uur wachten tot de bus kwam. We hadden een mooie bus met vrieskou temperatuur (zo voelt het nu in Nederland denk). Na zo'n 3 en half uur kwamen we aan in chiang rai. We moesten opzoek naar een hostel liepen helaas de verkeerde (dure) straat in die dood liep (fuckers! Dat is ons nieuwe woord haha). Daarna liepen we gelukkig wel in de goede straat waar we het goedkoopste hostel tot nu toe hebben. Waarom het goedkoop is begrijpen wij ook wel.. We slapen op een keihard matras op de grond, geen stopcontact, ranzige gedeelde wc (die je met zo'n 15 andere moet delen). Na onze spullen gedropt te hebben zijn we wat rond gaan lopen en in de avond naar de night markt gelopen waar juud gefrituurde groentes at en ik gefrituurde kip, garnaal. Daarna besloten we nog om naar het Internet café te gaan om judith dr foto's uit te zoeken en op Facebook te zetten en toen was het 3 uur verder. Nu is het tijd om te slapen op dat "heerlijke" bed ;)
Morgen naar de witte en de zwarte tempel en proberen we overmorgen naar Laos te gaan..

• 01 Februari 2015 - 18:48

Ada (oma):

Hoi hoi Rachel.......weer leuk om te lezen het verslag!!
    Wat maken jullie toch een hoop mee zo!!
    We vinden zo fijn dat we steeds wat van jullie horen.......dat maakt het voor ons fijn ......omdat je zo´n eind weg zit.........en wij dan toch ook een beetje bij jullie zijn...
    Dat van die tijgers vond ik wel eng hoor........dat je dat durf ik doe het je niet na.......nou geniet verder en zie dat jullie overmorgen naar Laos gaan....liefs van je Oma en Opa xxxxx en een pootje van Yari....

• 01 Februari 2015 - 19:25

Danielle:

Klinkt allemaal supergoed meiden! Jullie benutten jullie tijd goed!
    Ik kijk weer uit naar t volgende skypegesprek of verhaal op waarbenjij.nu

• 01 Februari 2015 - 19:45

Sascha:

wat een verhalen, super om te lezen! Jullie hebben al zo veel gezien! Veel plezier nog! ♥️

• 02 Februari 2015 - 19:57

Lian:

Heel leuk om zo op de hoogte te blijven van jullie superreis. Ik volg jullie heel goed mbv een landkaart haha. Te gek wat jullie in een paar weekjes al gedaan en gezien hebben! Toppie

• 02 Februari 2015 - 20:03

Lian:

Mooie foto's hoor vooral bij de tijgers! Geniet van Laos en jullie kipcashewnoodles, wij doen het hier wel met hachee, erwtensoep en stamppotten!!