Regelen, geld uit geven en heel veeeel bellen! - Reisverslag uit Vlaardingen, Nederland van Rachel Verhagen - WaarBenJij.nu Regelen, geld uit geven en heel veeeel bellen! - Reisverslag uit Vlaardingen, Nederland van Rachel Verhagen - WaarBenJij.nu

Regelen, geld uit geven en heel veeeel bellen!

Door: Rachel

Blijf op de hoogte en volg Rachel

31 Mei 2012 | Nederland, Vlaardingen

Regelen, regelen en nog meer regelen.
Daar zijn we nu vooral mee bezig.

Vandaag zijn we naar trans-Sputnik geweest om de visums te regelen van Rusland, Mongolië en China.
En dat doe je ook niet zomaar!
Van tevoren moest alles ingevuld worden (4 ingewikkelde bladzijdes met Chinese tekens en in het Nederlands voor het Chinese visum.) Die van Mongolië en Rusland waren te doen! En vergeet vooral die pasfoto's niet die je nodig hebt. Die mensen zullen wel denken bij de douane wat een chagrijnige Nederlanders!

Ook hebben we ons geld vandaag weer uitgegeven. Een slaapzak, mosquito net en bergschoenen en een onwijs lelijk heuptasje voor je geld en paspoort (op aanraden van joho terwijl die waarschijnlijk nog bij Joho ligt, want in de tas zit het niet?)
Het is ons af en toe niet gegund.. Een vliegticket geboekt waarvan de vliegtuigmaatschappij failliet is, hostels die overboekt zijn. Achja dat is de charme van het reizen. Het moet ons ook niet te makkelijk gemaakt worden ;)
Dus wat hebben we allemaal geregeld de afgelopen maanden?

Vliegticket Amsterdam - Moskou
Treinticket Moskou - Irkutsk - Ulaan Bator - Beijing.
Vliegticket Kunming (China) - Calcutta (India)
Maar vooral heeeeel veeeel gebeld en vragen gesteld waar je nooit, maar dan ook echt NOOOIT antwoord op krijgt, omdat ze het niet begrijpen, geen zin hebben om te beantwoorden, niet goed nederlands kunnen of ik weet niet wat de reden dan ook mag zijn! Maaaar altijd blijven lachen zeg ik dan maar ;)

Verder hebben we nu:
- mosquito net
- slaapzak
- wereldstekker
- slotjes
en natuurlijk alle kleding.

we moeten nu alleen nog ons uitschrijven bij de gemeente en DSW. En we hebben alleen nog een regenjack, geld en de visums nodig en kunnen er dan zo vandoor!

Ik kan in ieder geval niet wachten totdat het 11 augustus is.

We hebben nu nog 72 dagen om te sparen, regelen en afscheid te nemen van alles en iedereen!

• 01 Juni 2012 - 07:06

Naat:

Toch wel leuk die voorpret alleen dat geld uitgeven is wel jammer ja!! Maar meid het is het MEER dan waard straks!!! Ik ben echt benieuwd naar jullie belevenissen straks en ik zal jullie grootste fan worden op deze pagina! :D

• 03 Juni 2012 - 14:49

Oma:

Het komt steeds dichter bij he.
    Ga je missen.
    Maar handig deze site voor ons.
    Liefssss xxx

Rachel

Mijn eerst reis begon in Moskou waar ik samen met Clau de trans Mongolië expres pakte en de prachtige ongerepte natuur van Rusland, Mongolië en China voorbij zag razen. Daarna volgde nog het vieze, maar o zo mooie culturele India en het nog niet zo heel populaire Sri Lanka. Een jaar later bezocht ik als coach met een groep studenten Kenia waarbij we een paar dagen Nairobi bezochten en later 6 weken in Kisumu en 5 weken in Rangala verbleven. In 2014 bezocht ik samen met Judith het land waar alles kan Thailand, Laos het land van de onaardige mensen die je in de maling nemen waar je bij staat en Cambodja met de mooie en ook minder mooie geschiedenis. Nu is het weer tijd voor een nieuwe reis. Tuurlijk ben ik tussendoor niet alleen maar in Nederland geweest. Zo bezochten we Bonaire, Curaçao, Griekenland en Gambia. Nu tijd voor een nieuw verhaal.. Dit keer gaat het over Zanzibar, Tanzania en weer terug naar Kenia.

Actief sinds 16 April 2012