Na regen komt zonneschijn! - Reisverslag uit Mirzāpur, India van Rachel Verhagen - WaarBenJij.nu Na regen komt zonneschijn! - Reisverslag uit Mirzāpur, India van Rachel Verhagen - WaarBenJij.nu

Na regen komt zonneschijn!

Door: Rachel

Blijf op de hoogte en volg Rachel

18 November 2012 | India, Mirzāpur

Goh we waren in agra gebleven waar de taj mahal staat. Wat een mooi gebouw is dat! We zijn in totaal twee dagen in agra gebleven om van alles te bekijken en zijn toen met de trein naar jaipur gereisd wat ongeveer 12 uur duurde, maar we hadden een bed dus de tijd was zo voorbij. In jaipur hebben we allerlei forten bekeken en the pink city, maar wat er pink aan was weten we nogsteeds niet het was meer oranje. Na jaipurzijn we weer met de bus naar puskar gereisd. We hadden een toeristische bus dan denk je dat zal wel luxe zijn maar helaas we hadden er WEER teveel van verwacht. Na 3 en half uur kwamen we aan in puskar. over pushkar Zeggen ze: bramah drop a lotus flower on earth. Dit was een heilige stad en dat houd in dat als je bij t water gaat kijken je schoenen uit moet, er geen vlees en eieren te krijgen is.(ondertussen zijn we dat wel gewend hier in india dus dat is niet erg). Eenmaal bij t water zijn wij en onze familieleden 'gezegend' we moesten een meneer nazeggen 10 minuten lang, kregen een rode stip op ons voorhoofd inclusief rijst, hebben onze overleden familie leden een maaltijd bezorgd ergens waar zij mogen zijn ( was me trouwens een duur grapje voor hun die toch niet meer kunnen eten haha.) En kregen als laatst een armbandje om en klaar was het toneelstuk en 15 euro armer, want we hadden zonder dat we het door hadden beloofd 1000 rupees te betalen. Ook hebben we daar flink geshopt wat een koopjes daar allemaal voor 12 euro had ik me halve backpack weer vol. Die dag erna besloten we toch maar weg te gaan, omdat er toch niet zo heel veel te doen was. En na 2 bussen en 3 autorickshaws te hebben gehad waren we 10 uur verder en waren we aangekomen in udaipur. Super lekker weer, een dakterras, internet en cola light meer hadden we niet nodig! Alhoewel we zaten wel met iets, want we hadden nog 5 weken om in goa te komen en om nou 5 weken te vullen met een strand wat t toch niet helemaal is en super duur en naar mumbai te gaan is zonde van onze tijd. Dus clau kwam met een geniaal idee.. waarom gaan we niet eerst naar mumbai door, blijven daar 5 dagen, pakken t vliegtuig naar t zuiden (kunnen we de mooie stranden zien en de kerala backwaters) reizen dan naar boven tot aan goa waar we 14 december aan moeten komen, omdat we een strandhutje hebben daad. Gaan daarna naar een andere plek in goa waar we kerst en oud&nieuw kunnen vieren en vliegen dan 4 januari naar sri lanka. Zo gezegd zo gedaan zou je zeggen, maar we moesten het vliegticket die we al hadden annuleren en een nieuwe regelen. Dankzij clau dr vader die had gebeld naar cheaptickets of we het konden veranderen en mijn opa (die alles heeft ingevuld en geregeld is het gelukt) Dankjewel daarvoor! Dus een paar dagen daarna besloten we om naar mumbai te gaan met de bus. Dit zou 18 uur moeten en we hadden een sleeper bus en hij reed met 150 over een hobbelige snelweg doe je geen oog dicht. Uiteindelijk werden we na 14 uur rijden de bus uitgegooid bijna letterlijk en stonden we in een verlaten stuk van mumbai. Na een kwartier naar allerlei auto's gezaaid te hebben hadden we een taxi die ons wel wilde brengen. Een uur later zaten we dan in een kamer .. nouja kamer.. ik weet niet heel goed waar je het mee moet vergelijken. Ik hoorde dat sommige het een schoenendoos, doos, hok of krot noemde, maar ik vond het eerder lijken op een zwembad-omkleed-hokje maar dan groter, want er konden twee bedden in. De deur uit was trouwens Ook erg lastig want onze tassen stonden ook in het hok dus het was apenkooien. Goed eenmaal in mumbai hebben we die middag rondlopen en we dachten dat het heeeel groot was maar dat viel wel mee alles was te lopen. We hebben uit de planet een walking tour gelopen. Daar staat dan beschreven hoe je moet lopen en welke gebouwen je tegen komt. Dit moest 2 tot 3 uur duren, maar omdat we starbucks tegen kwamen heeft het wel 5 uur geduurd. S avonds kwamen we een restaurant tegen vol met westerlingen dus dat moesten we ook proberen en geloof t of niet! Ik heb rund op! Jaja zelfs hier kan je het toch verkrijgen. Die dag erna (dus gisteren) zijn we naar eliphanta island geweest dat is een eiland met grotten en het staat ook op de UNESCO herritage list. Maar diegene die dat beoordeeld heeft had waarschijnlijk zijn ogen dicht! Haha. Maar goed we hebben het gezien en het was een mooi tochtje met de boot ernaar toe. Toen we van de boot af waren hebben we nog even rustig bij de MAC gegeten en toen we terug liepen kwam er een jongen naar ons toe die vertelde dat de minister was overleden of vermoord (niemand wist nog wat er gebeurd was) maar hij vertelde dat we snel terug naar ons hotel moesten, want alles moet dicht en waarschijnlijk breken er rellen uit. Oh fijn dat kan er Ooo wel bij dachten we. Eenmaal voor de deur van het hotel kwam er weer een jongen om te vertellen dat we naar binnen moesten, maar we wilde nog even naar t enige winkeltje wat nog open was om drinken te halen en ineens hoorde we allemaal herrie achter ons en kwamen er ongeveer 30 scooters aan rijden. Dus we stonden allebei eerst even te kijken en om ons heen te draaien, maar snel pakte ik clau dr hand (om dr niet kwijt te raken haha) en zijn we naar het hotel gerend. En dus geen drinken haha. In het hotel vertelde ze dat het misschien nog wel 3 dagen kon duren. Maar om nou 3 dagen lang elkaar aan te zitten staren in dat hok leek ons niet echt een goed plan dus hebben we weer het ticket omgeboekt en kunnen we vandaag naar kovalam vliegen. Maar dat was het probleem niet. Door al dat gedoe rijden er geen taxi of iets dus hebbgrm we aan het hostel gevraagd of ze wat konden regelen. Dat kon alleen moesten we vannacht half 3 de deur uit terwijl we half 3 in de middag vliegen. Mrja geen andere optie dus dat doen we. Eenmaal in de auto vertelde de man nog even dat er een man rond liep met een pistool dus dat was ook niet echt geruststellend. Maar goed we zijn heel aangekomen en hebben een paar uurtjes in een hoekje op de grond in onze slaapzak geslapen en zitten nu koffie te drinken. Over een paar uurtjes vliegen we naar t zuiden van india met heerlijk weer en witte zandstranden. En morgen zijn we 100 dagen op reis dus dat moet ook gevierd worden!

• 18 November 2012 - 08:22

Ilona:

Mensen,kinderen!!!
    Wat een verhaal en dat te bedenken dat ik ooit zo graag eens naar India wil.
    Misschien toch maar niet. Gelukkig zijn jullie nog Steeds ongedeerd en zitten jullie straks in het zuiden.
    Fijn om alles te lezen, heel erg leuk.
    Liefs Ilona

• 18 November 2012 - 09:23

Antoinette:

Hoi meiden,

Dat is allemaal wel spannend,ik heb gister na t telefoontje van Clau wel in de rats gezeten.
    Gelukkig kreeg ik voor t slapen een sms en een foto dat jullie veilig op t vliegveld waren aangekomen.Op naar t volgende avontuur.
    Wees voorzichtig !! Kus van ons Antoinette

• 18 November 2012 - 09:51

Opa:

Ja dames
    Ze zeggen "je moet alles in je leven hebben meegemaakt" Zo te lezen komen jullie al een heel eind.
    Maar na de angstige momenten,kun je er later wel weer om lachen (uiteraard na goede afloop)
    Maar er zijn natuurlijk al intressante,wetenswaardige momenten gepasseerd,en als dat overheerst
    ben je goed bezig.Zeker in zulke landen is de cultuur geheel anders en moet je daar mee om gaan.
    Ik vond het weer een spannend verhaal en geniet er verder van.

OPA XXXXXX

• 18 November 2012 - 10:02

Oma:

Ohhhhh wat een angstige momenten hebben jullie daar gehad,gelukkig dat ik dat toen niet wist op dat moment.
    Maar gelukkig alles nu weer goed,en blij weer wat te horen van jullie!!
    Rachel ben zo trots op je,je doe dat toch allemaal maar!!!
    Nu fijne dagen en liefs van je omaxxxxxxxxxxxxxgroetjes ook aan Claudia xxxxxxxxxx

• 18 November 2012 - 10:02

Oma:

Maar gelukkig alles nu weer goed,en blij weer wat te horen van jullie!!
    Rachel ben zo trots op je,je doe dat toch allemaal maar!!!

• 18 November 2012 - 12:18

Nicole:

wat een spannende verhalen zeg!!!!!!!

• 18 November 2012 - 17:09

Naat:

Zoooooo heftig zeg!!!
    Gelukkig weer alles goed afgelopen en een spannend verhaal erbij!!
    Geniet van de mooie stranden jullie hebben het verdiend!!

Kus Naat

Rachel

Mijn eerst reis begon in Moskou waar ik samen met Clau de trans Mongolië expres pakte en de prachtige ongerepte natuur van Rusland, Mongolië en China voorbij zag razen. Daarna volgde nog het vieze, maar o zo mooie culturele India en het nog niet zo heel populaire Sri Lanka. Een jaar later bezocht ik als coach met een groep studenten Kenia waarbij we een paar dagen Nairobi bezochten en later 6 weken in Kisumu en 5 weken in Rangala verbleven. In 2014 bezocht ik samen met Judith het land waar alles kan Thailand, Laos het land van de onaardige mensen die je in de maling nemen waar je bij staat en Cambodja met de mooie en ook minder mooie geschiedenis. Nu is het weer tijd voor een nieuwe reis. Tuurlijk ben ik tussendoor niet alleen maar in Nederland geweest. Zo bezochten we Bonaire, Curaçao, Griekenland en Gambia. Nu tijd voor een nieuw verhaal.. Dit keer gaat het over Zanzibar, Tanzania en weer terug naar Kenia.

Actief sinds 16 April 2012