Bye bye India! - Reisverslag uit Fort Kochi, India van Rachel Verhagen - WaarBenJij.nu Bye bye India! - Reisverslag uit Fort Kochi, India van Rachel Verhagen - WaarBenJij.nu

Bye bye India!

Blijf op de hoogte en volg Rachel

07 Januari 2013 | India, Fort Kochi

Goh dat is weer eventjes geleden. Eigenljk was ik er van de week al mee bezig maar helaas m'n batterij was leeg dus kon ik weer overnieuw beginnen.

De afgelopen tijd hebben we niet heel veel meer gedaan dan zon, zee, strand en ook wat rond getoerd op een scooter, maar voordat we daar mee bezig waren zijn we nog naar Mysore en hampi geweest. Dus ik ga weer een beetje terug in de tijd..

Vanaf fort kochi zijn we in 12 uur tijd met de bus naar mysore gereden. Het was een nacht bus dus konden we slapen. Maar een meneer voor mij besloot om zijn stoel naar achteren te zetten zodat hij bij me op schoot lag fijn fijn.. t probleem was namelijk dat wij m niet naar achter konden doen, omdat we achterin de bus zaten. Goed wij aangekomen in mysore, stinkend en gebroken opzoek naar een hotel. Uiteindelijk gevonden en konden we slapennnn! Die middag zijn we naar een super mooi paleis geweest met goud, marmer, mooie schilderijen en een soort balzaal en get wat bestond uit een pauwen muur, vloer, alles eigenlijk! Ook hebben we die dag een tosti ijzer gekocht om op onze ontbijtjes te besparen! Handig!! Die dag daarna hebben we niet veel meer gedaan dan uitslapen en film kijken, want die avond/nacht hadden we weer een 12 uur durende bus rit naar hampi. Dus wij die avond met al onze spullen EN het tosti ijzer de bus in weer 12 uur lang heen en weer gewiebeld en gedaan en toen kwamen we aan in hampi. Het was 6 uur in de ochtend en deze keer was er ook een tuktuk meneer die ons een goed 'hotel' wist te vertellen. Dus wij met hem mee en Ja hoor het was niet slecht! In de middag zijn we bij de gratis tempels wezen kijken en deze waren ook super mooi. Hampi is eigenlijk een klein dorpje met allemaal huisjes, barretjes en restaurantjes boven op elkaar en om die stad heen staan heel veel oude tempels (de een nog meer versleten dan de ander) en allemaal lichtgrijze rotsen en dat maakt t stadje bijzonder. Goed die dag dus de gratis tempels bekeken en zijn we ook nog gezegd met een roze streep op ons voorhoofd voor good luck en blabla.. en of we daarna nog even 500 roepies wilde betalen, want we hadden ook een foto van hun gemaakt. Uiteindelijk kwamen we weg met volgensmij 100 roepies en hadden we bad karma blabla. De ene man wilde het niet eens aannemen omdat hij het niet genoeg geld vond. De dag daarna hebben we een wandeling gemaakt langs allerlei tempels langs de rivier. Onderweg kwamen we twee swamis tegen en die vroegen of we met ze mee wilde roken ( dat zijn heilige mannen die de hele dag door knetter stoned zijn) maar dit aanbod sloegen we maar af. Ook kwamen we onderweg een tentje tegen waar ze eten weg gaven aan de pelgrims, maar ook wij kregen overheerlijk pittige witte prut en mierzoete oranje penen prut. Het was aardig bedoeld, maar na de helft hebben we het onderweg achtergelaten in de bosjes. daarna hebben we nog zo'n twee uur gelopen en kwamen we weer terug bij de tuktuk. Die bracht ons nog naar twee andere tempels en toen zat het er al weer op. De tuktuk meneer vond dat we veelste snel waren. Hij gat gezegd dat we er de hele dag over zouden doen. Maar we zijn te snel. Goed na wat gezeur hebben we heb 100 roepies minder gegeven en toen was het nog veelste veel. Die dag hebben we niet veel meer gedaan en de dag daarna hadden we in de avond de bus naar panaji. Deze bus duurde ook 12 uur en dit keer hadden we een slaap bus. Dat betekent dat je dan een soort van tweepersoons bed heb. Toen die ochtend kwamen we vroeger aan dan gedacht en gingen we op zoek naar t hotel. Deze was 3 keer zo duur dus gingen we met onze spullen opzoek naar een andere hotel en uiteindelijk hadden we een kamer. In panaji hebben we niet veel meer gedaan dan scooter rijden en stranden bezoeken. Ook zijn we een keer uit geweest naar een super mooie club waar paris hilton twee weken voor ons ook was geweest. De drank was gratis dus die dag daarna waren we brak en die dag daarna eigenlijk nog steeds dus gingen we fris en fruitig opweg naar morjim. Waar we ons pakketjes hadden! DANKJEWEL IEDEREEN !! Voor alles wat erin zat! We waren en zijn er nogsteeds super blij mee! Die week zijn we op morjim beach gebleven en hebben we alleen maar in de zon gelegen en verder echt helemaal niks gedaan. Daarna zijn we naar het zuiden van goa gegaan en verbleven we op Agonda beach. Hier hadden we een super kleine kamer waar we niet echt heel gelukkig mee waren maar we deden het er maar mee. Ook hebben we kerst gevierd en kerstavond hadden we een kerst diner. Uiensoep, garnalen, kalkoen, en appeltaart. Ja dat is weer is wat anders dan gourmetten! En die avond gingen we naar de kerk, maar we verbonden er niks van dus na een half uur zijn we maar gaan slapen. Eerste en tweede kerstdag hebben we op het strand gelegen. Het is weer is wat anders dan kou! Ook zijn we in die week een keer naar een silence disco gegaan. Dat is een disco waarbij iedereen headphones op heeft en je 3 verschillende dj's hebt. Je hebt de kleur groen, rood en blauw en je kan bij elkaar zien wat voor kleur die aan heeft. Het is echt grappig want dan zie je iemand heel raar dansen of heel druk doen en dan denk je welke kleur heeft diegene maar dan blijkt het dat je gewoon dezelfde kleur aan heb staan. Ook hadden we met oud & nieuw een feest. Ook erg leuk! Op het strand vlakbij de zee en rond 12 uur ging iedereen om het kampvuur dansen. Maar toch zijn we er uit dan deze dagen toch leuker is om Thuis te vieren!
Goed nu zitten we alweer in sri lanka, maar wat we tot nu toe gedaan hebben hou ik tot het volgende verhaal!

Groetjes uit sri lanka!

• 07 Januari 2013 - 10:58

Oma:

Hallo Rachel

Ik dacht er van de week nog aan....er zal gauw wel weer een verslag komen!!
    en ja weer leuk geschreven...zo blijven we hier ook bij wat jullie meemaken.
    Nu meis een dikke knuf van mij....en misschien spreek ik je nog op skype he.
    Liefs van Oma xxxxxxxxxxxxxxxxx

• 07 Januari 2013 - 13:36

Opa:

Zo dat is wel weer een heel verhaal.waarbij ik gemerkt heb,dat die figuren die daar rondlopen,er op uit zijn de zaak te overvragen(in roepies) zelfs bij het maken van een foto.Maar ja weer een ervaring rijker zullen we maar zeggen.Kan me voorstellen dat kerst en oud en nieuw heel vreemd is ervaren,maar ja heb je ook weer meegemaakt.Zo nu in Sri Lanka zal wel weer een andere cultuur zijn (waarschijnlijk duidelijk verschil),Ik hoop dat je het daar ook weer naar je zin zal hebben,en weer andere belevenissen zal mee maken.

De Groetjes aan jullie beiden en xxxxxxx OPA

Rachel

Mijn eerst reis begon in Moskou waar ik samen met Clau de trans Mongolië expres pakte en de prachtige ongerepte natuur van Rusland, Mongolië en China voorbij zag razen. Daarna volgde nog het vieze, maar o zo mooie culturele India en het nog niet zo heel populaire Sri Lanka. Een jaar later bezocht ik als coach met een groep studenten Kenia waarbij we een paar dagen Nairobi bezochten en later 6 weken in Kisumu en 5 weken in Rangala verbleven. In 2014 bezocht ik samen met Judith het land waar alles kan Thailand, Laos het land van de onaardige mensen die je in de maling nemen waar je bij staat en Cambodja met de mooie en ook minder mooie geschiedenis. Nu is het weer tijd voor een nieuwe reis. Tuurlijk ben ik tussendoor niet alleen maar in Nederland geweest. Zo bezochten we Bonaire, Curaçao, Griekenland en Gambia. Nu tijd voor een nieuw verhaal.. Dit keer gaat het over Zanzibar, Tanzania en weer terug naar Kenia.

Actief sinds 16 April 2012