We snapte het niet, nu wel, maar nog niet helemaal - Reisverslag uit Ulaanbaatar, Mongolië van Rachel Verhagen - WaarBenJij.nu We snapte het niet, nu wel, maar nog niet helemaal - Reisverslag uit Ulaanbaatar, Mongolië van Rachel Verhagen - WaarBenJij.nu

We snapte het niet, nu wel, maar nog niet helemaal

Blijf op de hoogte en volg Rachel

20 Augustus 2012 | Mongolië, Ulaanbaatar

Dit keer vanuit Mongolie!

Waar waren we gebleven..
Het Baikalmeer daar zijn we naartoe geweest wat een mooi meer.
Het is het hoogst gelegen meer van de wereld en volgensmij ook het grootste. We gingen er met een klein busje naartoe. Volgestopt met mensen die dit keer naar worst, kaas, en poepbroeken ruikte. Het duurde ongeveer een uur dus dat was te doen! Het leek alleen wel Super Mario die man vloog met 100 km per uur over heuvels, maar dat zorgde voor een beetje actie.
Uiteindelijk bij het baikelmeer aangekomen hebben we er een klein rondje gelopen, en daarna zijn we op een bankje in de zon gaan zitten. We hadden ook kunnen kiezen voor een boottripje, maar aangezien dit 15 euro voor een uur was en we het idee hadden er niet heel veel meer van te zien hebben we dit niet gedaan. En uiteindelijk de grootste lol gehad om eem groep chinezen die met ons op de foto wilde. Ondertussen staat de teller op 11! In hoeveel plakboeken zullen we wel niet terecht komen? Daarna zijn we ergens nog wat gaan drinken en eten. Claudia dacht.. lekker patat MET MAYONAISE (die we in de winkel hadden gekocht, Clau zonder mayo gaat niet samen) Kregen we vier gekookte aardappelen en deze in de frietuur gestopt (denk ik) Zoals de meeste weten maak je mij daar in ieder geval NIET gelukkig mee. Zoals de meeste dingen die we hier gegeten hebben. pannekoeken met uitgeperste knoflook, wrap met een smerig kruid ertussen, een broodje met zuur/zoete pudding kaas en een stinkworst (we hadden gehoopt dat het rookworst was) maar misschien is dat even wennen..
Toen we weer terug bij ons hostel waren waren we onwijs moe en hebben we van 18:30 tot 22:30 geslapen daarna nog ff een rondje wezen lopen en toen van 01:00 uur tot 13:00 uur geslapen. We hadden het schijnbaar nodig..

In de avond (rond 22:00 uur) Hebben we weer onze spullen ophaald (omdat we niet in het hostel mochten wachten) en zijn we met een taxi naar het station gereden om van Irkoetsk naar ulaanbataar te gaan met de trein. Nou ging deze trein pas om 05:00 uur in de ochtend dus hebben we 7 uur lang zitten wachten totdat de trein kwam, maar we hebben ons wel vermaakt dankzij een puzzelboekje en de dronken mensen die je allemaal tegen komt. En toen kwam de trein en zaten we met een Australier in de coupe die niet wist te stoppen met praten. Dus verveelt hebben we ons niet! Alhoewel we een drie uur durende tussenstop hadden bij de grens van Rusland en Mongolie, omdat ze je paspoort moeten checken en of je geen handelswaar bij je hebt dus de hele trein werd omgegooid. Later hadden we weer een stop bij de grens van Mongolie en werd weer alles overhoop gehaald en onze paspoorten opgehaald om te stempelen. Dit alles duurde zo'n 6 uur en dat zonder de trein uit te mogen en te plassen.. Maar het was voor een goed doel Ulaanbatoor! Waar we nu zitten.
Vanmorgen om half 6 of half 7 kwamen we hier aan. Geld gepint en op naar het hostel.. We hadden een taxi genomen en bleek achteraf dat het maar 5 minuutjes in de auto zitten was en dat voor 11 euro hier in deze landen is duur. Maar toen waren we er nog niet we moesten ons hostel nog vinden. Wij zoeken, zoeken en vragen en uiteindelijk kwamen we een jongen tegen die uit het niets ineens nederlands sprak.. Snap je een mongool die nederlands spreekt.. We hadden er nog nooit van gehoord! Hij heeft ons de weg gewezen en 100 keer verteld dat hij politieagent hier was en een half jaar in nederland heeft gewoont en blablabla. Uiteindelijk waren we bij het hostel en heeft hij toch nog even aangewezen waar hij nou precies woont en zijn nummer opgeschreven voor het geval dat... Ja Ja die praatjes die kennen wij! haha

Goed nu zitten we in een internetcafe en hebben we de foto's op facebook geplaatst. Nu nog even tickets regelen voor de trein naar Beijing en een excursie voor morgen boeken.

Groetjessss daar!

Rachel en Claudia

• 20 Augustus 2012 - 10:56

Danielle:

Oh das niks bijzonders hoor, die hebben we hier ook zat!!! Mongolen die nederlands spreken (LOL)
    Maar die aardappelen hahah dat was even een verwennerij he, je gaat het nog missen de hollandse prak bij mamsie hahah

Ik heb je daarnet al gesproken dus we zijn helemaal bijgepraat!

Liefs Mamma X!

• 20 Augustus 2012 - 11:15

Laura:

Heey Ra en Clau...

Echt helemaal super joh !!!

Ben benieuwd naar jullie volgende verhaal...

xxxxx laura

• 20 Augustus 2012 - 11:32

Ada:

Hoi hoi

Zo jullie maken heel wat mee he!!
    Heb alle foto's weer opgeslagen en in een map gedaan!!
    Nu heel veel plezier weer verders en zie dat jullie morgen naar Beijing gaan.
    Lieve groetjes voor jullie van opa en oma en een dikke knuffff xxxxxxxxxx

• 20 Augustus 2012 - 19:11

Naat:

Hahahaha een Nederlandse mongool!!! Hebben jullie hem nou niet eens ff gebeld voor een uitgebreid diner!!! Die politie agenten zijn overal hetzelfde hahaha!!

Nou meiden straks op naar Peking en ik hoor de verhalen wel weer!!!

X Naat

• 20 Augustus 2012 - 20:53

Dylan:

rachel wees sowieso blij met het eten daar geloof me alles beter als de kookkunsten van mama

• 22 Augustus 2012 - 16:38

Marjolijn Krabbendam:

Hoi mieden.
    Leuk verhaal hoor. wat maken jullie veel mee. zeker die Nederlandse mongool wij moesten er op het werk heel erg om lachen.blijf schrijven en wij lezen wel op de afdeling.

liefs Marjolijn.

Rachel

Mijn eerst reis begon in Moskou waar ik samen met Clau de trans Mongolië expres pakte en de prachtige ongerepte natuur van Rusland, Mongolië en China voorbij zag razen. Daarna volgde nog het vieze, maar o zo mooie culturele India en het nog niet zo heel populaire Sri Lanka. Een jaar later bezocht ik als coach met een groep studenten Kenia waarbij we een paar dagen Nairobi bezochten en later 6 weken in Kisumu en 5 weken in Rangala verbleven. In 2014 bezocht ik samen met Judith het land waar alles kan Thailand, Laos het land van de onaardige mensen die je in de maling nemen waar je bij staat en Cambodja met de mooie en ook minder mooie geschiedenis. Nu is het weer tijd voor een nieuwe reis. Tuurlijk ben ik tussendoor niet alleen maar in Nederland geweest. Zo bezochten we Bonaire, Curaçao, Griekenland en Gambia. Nu tijd voor een nieuw verhaal.. Dit keer gaat het over Zanzibar, Tanzania en weer terug naar Kenia.

Actief sinds 16 April 2012