mongolie en speciaal voor naat ; peeling (peking) - Reisverslag uit Ulaanbaatar, Mongolië van Rachel Verhagen - WaarBenJij.nu mongolie en speciaal voor naat ; peeling (peking) - Reisverslag uit Ulaanbaatar, Mongolië van Rachel Verhagen - WaarBenJij.nu

mongolie en speciaal voor naat ; peeling (peking)

Blijf op de hoogte en volg Rachel

24 Augustus 2012 | Mongolië, Ulaanbaatar

Daar zijn we weer, maar nu in beijing ofwel peking in china.

De vorige keer vertelde ik over Mongolie, maar er waren nog meer dagen. De volgende dag zijn we een eind wezen lopen naar een budha park. Daar stond een enorm gouden budha en op een berg was een monument van de 2de wereldoorlog. Wat het precies inhield weten we niet. Onderweg naar dit park kwamen we een ger tent tegen met souvenirs en hebben we een mongools of mongolisch spel gekocht wat een soort van je toekomst voorspeld. T zijn botjes van dieren die je dan moet gooien en als t op een paard, kameel, schaap of paard lijkt en je het dan weer vergelijkt met het plaatje komt er een zin uit. Klinkt ingewikkeld maar het is makkelijk. En we hebben ook nog een mongools hoedje. Die dag daarna hebben we en tour gedaan naar een natuur park. Toen we er aan kwamen was er een berg met stenen als je hier drie keer omheen liep en bij ieder rondje een steentje erop gooide en een wens deed komen deze misschien uit. We reden daarna verder en zijn toen naar een meditatie centrum geweest. Dus was op een berg en moesten een flinke trap op, maar super mooi om te zien. Daarna zijn we gaan lunchen bij eenn nomaden familie in een ger tent en kregen we een overheerlijke kommetje soep met schapenvlees en daarna kregen wr nog een bolletje deeg met ook schapenvlees erin. We probeerde normaal te kijken maar onmaar onze gezichten vertelde wat anders. Daarna zijn we gaan paardrijden door de mooie natuur. Zoals de meeste van jullie weten vind ik paardrijden dood eng maar ik liet me niet kennen en heb t toch gedaan. Zat ik daar verstok stijft op dat paard. Daarna zijn we weer terug gereden naar de hoofdstad waar we twee uur over deden, omdat ze in Mongolie geen verkeers regels kennen en als een malle rijden kris kras door elkaar. Die ochtend daarop zijn we op de trein gestapt naar Peking. We zaten met een nederlands stel aardige mensen. Ook maakte dit keer de trein een tussenstop bij de grens van Mongolie en china om de wielen om te wisselen. In china hebben ze een ander spoor. We werden per wagon omhoog gehesen. Dit duurde totaal 6 uur, maar daar hebben er weinig van mee gekregen, omdat we sliepen. Vanmiddag zijn we in beijing aangekomen en t is hier 30 graden dus t weertje bevalt ons wel! T was alleen wel even ploeteren met onze backpack. En nu liggen we in n hostel in de emercency room. Dat betekend : een vochtig muf stink hol met aitco, maar we zijn er hartstikke blij mee, want t bed ligt ideaal! Vanmiddag/ vanavond zijn we naar een straatje geweest met allerlei winkeltjes en eet tenten en hier in de winkels hangen overal vol met kippen poten inclusief nagels. Tsja dat is ook weer is wat anders! Nu blijven we ongeveer 4 tot 5 dagen in being en gaan we is bekijken wat we hier gaan doen. Eerst gaan we vooral uitslapen en de kleding moet ook een keer gewassen worden :) ,

• 24 Augustus 2012 - 19:33

Danielle:

ha meis. wat hebben jullie al veel gezien zeg! leuk om je verslag te lezen. zo blijven we tocj n beetje op de hoogte. leuk he paardrijden haha heb t idee dat jouw gezicht er ongeveer net zo uit moest zien als op n kameel haha
    beter nu met de temperatuur he kan jedie blauwe trui eens even uit laten.
    heel veel plezier de komende dagen in peking en spreek je misschien nog wel even

groetjes aan claudia
    liefs mamma xx

• 25 Augustus 2012 - 09:30

Naat:

Meiden ik ben blij dat '' peeling'' bevalt haha ik dacht al want vind Clau nou zo lachen
    Ik dacht dat ze mn lekkage grappig vond (is ook wel weer komisch) Nou meiden er is zeker
    Weer zal te beleven. Ff een shi wawa uitlaten, karaoke zingen of lekker kip met nagels eten!!!!!
    Komt vast goed!!!! Ik wacht jullie belletje hardstikke leuk!!!

• 25 Augustus 2012 - 17:32

Antoinette:

Hoi meiden,

Het is altijd weer een verassing om jullie verhalen te lezen.
    Wat een avontuur en pas 2 weken weg en al zoveel gezien en beleefd.
    Lekker nu een paar dagen in Peking,wat warmer en een beetje uitrusten,dat is op zijn rijd nodig om een beetje rust te pakken.

Liefs Antoinette

• 25 Augustus 2012 - 19:35

Opa En Oma:

Rachel, Je reis verslag en in Frankrijk (bij rein z,n zus op de camping)
    Het is weer een verslag waar je de realiteit uit kan proeven.
    Ik merk dat het wel een grensverleggende reis is en zal worden want er zal nog wel
    het een en ander gaan gebeuren wat niemand zal meemaken of hebt gemaakt.
    We wensen jullie beiden, nog veel ervaringen toe. En voorop geniet ervan met volledige teugen.

veel liefs van oma en opa

kusjes

• 25 Augustus 2012 - 19:51

Lida:

Hoi meis,

Nou jij op een paard daar zijn toch wel foto"s van!hi,hi.
    Zie je zelfs in frankrijk houden we je in de gaten!
    Morgen gaan we door naar spanje!
    Begrijp dat het eten ondanks de nagels er toch wel beter is he
    nou meis tegen iedereen waar we het tegen vertellen wat jij aan het doen bent,zeggen heeel veeeel mensen o dat had ik ook ooit wel willen doen!
    Dus genieten maar!!!!
    Liefs en dikke knuffel lida xxx

• 28 Augustus 2012 - 11:46

Marjolijn Krabbbendam:

Hoi meiden.
    Wat een verslag. jullie komen terug als alles eters.Ik wens jullie veel plezier en veel genot bij de hapjes en drankjes.

Groetjes Marjolijn.

Rachel

Mijn eerst reis begon in Moskou waar ik samen met Clau de trans Mongolië expres pakte en de prachtige ongerepte natuur van Rusland, Mongolië en China voorbij zag razen. Daarna volgde nog het vieze, maar o zo mooie culturele India en het nog niet zo heel populaire Sri Lanka. Een jaar later bezocht ik als coach met een groep studenten Kenia waarbij we een paar dagen Nairobi bezochten en later 6 weken in Kisumu en 5 weken in Rangala verbleven. In 2014 bezocht ik samen met Judith het land waar alles kan Thailand, Laos het land van de onaardige mensen die je in de maling nemen waar je bij staat en Cambodja met de mooie en ook minder mooie geschiedenis. Nu is het weer tijd voor een nieuwe reis. Tuurlijk ben ik tussendoor niet alleen maar in Nederland geweest. Zo bezochten we Bonaire, Curaçao, Griekenland en Gambia. Nu tijd voor een nieuw verhaal.. Dit keer gaat het over Zanzibar, Tanzania en weer terug naar Kenia.

Actief sinds 16 April 2012