moskou en de transmongolie express deel 1. - Reisverslag uit Irkoetsk, Rusland van Rachel Verhagen - WaarBenJij.nu moskou en de transmongolie express deel 1. - Reisverslag uit Irkoetsk, Rusland van Rachel Verhagen - WaarBenJij.nu

moskou en de transmongolie express deel 1.

Blijf op de hoogte en volg Rachel

17 Augustus 2012 | Rusland, Irkoetsk

En we zijn er weer!
Wat hebben we al een hoop gedaan.
Eerste twee dagen in moskou. Wat zijn het aparte mensen die russen. Sommige zijn heel chagerijnig maar dat komt vooral omdat ze geen woord engels kunnen. Een apart volk, want wie legt er nou een man bijna 90 jaar lang opgebaard in een glazen kist in een vriezer waar je vervolgens allemaal even een rondje om mag lopen. Ik denk dat wij hollanders daar te nuchter voor zijn. Verders hebben we een hoop kerken gezien en het rode plein en hebben voor ons gevoel heel moskou ter voet afgelegd. Zijn ook nog even verdwaald maar uiteindelijk dankzij de lonely planet hebben we onze weg weer terug gevonden. Maandag 13 augustus stapte we de 4 daagse treinreis van moskou naar irkoetsk. De 4 dagen vielen best mee. Beetje lezen, kletsen, slapen en muziek luisteren. We hadden een russische vrouw in de coupe die niet zo goed engels sprak dus t was lekker stil. En de laatste nacht kwam er een man bij en volgensmij 6 knoflook tenen, 8 knoflookbroden en van die stink worsten op meeeenn wat stonk die vent! En nu na 4 nachten en dagen in de trein zitten we in irkoetsk ergens midden in rusland. Op naar het baikalmeer!!

Ps: het is hier 9 graden! Dus jullie hebben t daar beter!

• 17 Augustus 2012 - 07:41

Danielle:

ha meis je grootste fan hier!!! fijn om weer iets te horen van jou en je belevenissen!
    nog geen week weg en al zoveel gezien en beleefd! zo te lezen gaat t jullie goed af maar had ook niet anders verwacht hoor.
    9 graden daar zijn wij niet jaloers op. hier is t volop zomer! eindelijk.
    dag lieverd geniet van je dagen in irkoetsk om vervolgens de trein weer im te stappen richting ulaan bataar
    dikke kus en misschien spreek ik je nog even als t lukt voor jou. had je n sms gestuurd he dat je abonnement omgezet is he.

xx

• 17 Augustus 2012 - 07:45

Ada Verweij:

Hallo

Zo ben blij dat ik weer wat hoor van je,en dat alles goed gaat met jullie.
    Heb het verslag gelezen heel leukkkkk.
    Mis je nu al,al zag ik je niet iedere dag,maar nu ben je zoooo ver weg,denk iedere dag aan je!!!!
    Nu meis veel plezier en geniet ervan he.liefsssssss Oma xxxxxxxxx en van opa xxxxxxxx

• 17 Augustus 2012 - 07:57

Opa:

We hebben samen je verslag gelezen.
    Zijn blij met je nu al bijzondere belevenissen
    ik hoop niet dat je coupe straks vol gaat zitten met die knoflook vreters.
    Geniet ervan en groetjes ook aan claudia.
    Opa en Oma
    xxxxxxxxxxx
    Tot schrijfs

• 17 Augustus 2012 - 08:47

Lida:

Hoi meis,

Fijn dat die dagen in de trein een soort van meevallen!
    Ik dacht dat word een hele zit!
    Fijn weer wat van je te horen! Ja wel koud 9 graden, maar als het goed
    Is ga je straks alleen maar de warmte in en wij over paar maanden de kou!
    Nou geniet er maar van! En een dikke kus van mij! Ook voor Claudia!
    Liefs Lida xxx

• 17 Augustus 2012 - 16:03

Nathalie:

YESSSSSSSSSSSSSSS!!! de trip is in volle gang!!! Ik vind het zo'n raar idee dat ik net pauze zit te houden en jullie al naar bed gaan!!! En dat hier de mussen van het dak afvallen en jullie daar in de kou zitten!!!
    Wel geweldig om jullie op de voet te volgen!!!! Ga zo door met je verslagen!!!

Dikke knuf

• 17 Augustus 2012 - 17:07

Antoinette:

Lieve Meiden,

Leuk om te lezen dat alles goed gaat.
    Geniet ervan.

Kus van ons

• 17 Augustus 2012 - 19:52

Ilona:

Leuk om te lezen, ga zo door de komende maanden :-)

Rachel

Mijn eerst reis begon in Moskou waar ik samen met Clau de trans Mongolië expres pakte en de prachtige ongerepte natuur van Rusland, Mongolië en China voorbij zag razen. Daarna volgde nog het vieze, maar o zo mooie culturele India en het nog niet zo heel populaire Sri Lanka. Een jaar later bezocht ik als coach met een groep studenten Kenia waarbij we een paar dagen Nairobi bezochten en later 6 weken in Kisumu en 5 weken in Rangala verbleven. In 2014 bezocht ik samen met Judith het land waar alles kan Thailand, Laos het land van de onaardige mensen die je in de maling nemen waar je bij staat en Cambodja met de mooie en ook minder mooie geschiedenis. Nu is het weer tijd voor een nieuwe reis. Tuurlijk ben ik tussendoor niet alleen maar in Nederland geweest. Zo bezochten we Bonaire, Curaçao, Griekenland en Gambia. Nu tijd voor een nieuw verhaal.. Dit keer gaat het over Zanzibar, Tanzania en weer terug naar Kenia.

Actief sinds 16 April 2012