Van slapen in een gangpad naar luxe op een schip - Reisverslag uit Chengdu, China van Rachel Verhagen - WaarBenJij.nu Van slapen in een gangpad naar luxe op een schip - Reisverslag uit Chengdu, China van Rachel Verhagen - WaarBenJij.nu

Van slapen in een gangpad naar luxe op een schip

Blijf op de hoogte en volg Rachel

14 September 2012 | China, Chengdu

Ik moest even hard nadenken waar we ook alweer gebleven waren.
Ik zou eerlijk gezegd ook niet weten hoeveel dagen we nou verder zijn. Ongeveer zo'n 2 weken denk ik.

Goed Pingyao hebben we niet heel veel gedaan. Was een lekker relax stadje waar we een lichaam en voetmassage gehad hebben en lekker achter een barretje gehangen hebben. Daarna zijn we met de bus naar Xi'an gegaan en hebben we daar de eerste dag weer niet veel gedaan. (zo nu en dan heb je je rust wel nodig en die bus en trein reizen slopen je)Clau heeft toen wel dr leren jasje gekocht die ze in Bejing ook al gezien had. Supertof ding! Die avond zijn we naar een moslimse markt geweest en hebben we het barretje onder het hostel gevonden en hebben we daar 12 verschillende shotjes op. En op ieder shotje hebben we wat anders geproost. De ene was nog viezer dan de ander maar er zaten ook lekkere tussen. Dit was een rij allemaal verschillende shotjes en het zag er super tof uit. Goed toen daarna GOED geslapen ( dat harde bed voel je niet meer na 12 shotjes) en die ochtend weer helder opgestaan om naar het terracotta leger te gaan. Wij hadden van 2 jongens uit oostenrijk (de baard en die kleine gast zoals wij ze noemde) begrepen dat het heeel makkelijk is om met bus 306 en 603 aan te komen bij het terracotta leger dus wij dat gedaan zonder na te denken. En natuurlijk gingen wij de verkeerde kant op in plaats van links gingen wij naar rechts en maakte we het verkeerde rondje. Daar kwamen we pas achter toen we een half uur in de bus zaten. Dus na 2 keer overstappen waren we eindelijk bij de goede bus en waren we in een uurtje rijden bij het terracotta leger. Daar aangekomen zou je denken dat het erg spectaculair is en dat leger in een soort grotten is uitgehakt maar nee.. Je komt op een soort groot plein en daar staat dan een oversized koeienstal en je loopt daar dan naar binnen en wat ziet men? Het terracotta leger. Dus je ziet het al voor je. Wij kijken elkaar aan zo van IS DIT HET? (we hadden trouwens al van die baard gehoord dat het saai was, maar dat het zo erg was hadden we niet begrepen) Wij daar een rondje gelopen en uiteindelijk na het verhaal erbij gelezen te hebben was het wel mooi, maar een beetje ongeloofwaardig maar zoals ik al vaker gezegd heb daar zijn we Hollanders voor of te verwend dat kan ook.. En daarbij geloven Chinezen echt ieder verhaaltje.
Die dag daarna zijn we met de bus naar Luoyang gereden dit duurde ongeveer 6 uur maar omdat clau op haar i pad films gedownload heeft hebben we ons vermaakt. Eenmaal aangekomen in Luoyang hadden we een YHA gevonden wat eigenlijk niet in dat plaatje pasten maargoed we wilden toch maar 1 nachtje blijven dus moest dit geen probleem zijn. Die avond hebben we dus gelijk een treinkaartje naar Yinchang geregeld MET sleeper zodat we daar konden slapen. Die ochtend zijn we eerst naar de longmen Caves gegaan dit was eigenlijk bijna hetzelfde als de yuan caves en helaas was dit ook minder mooi. Het was mooi dat wel.. maar minder mooi als die eerste. Daar zijn we ook op een chineese mini boot gestapt om naar de overkant te varen erg grappig. Daarna nog door een soort chineese tuin gelopen waar ik waarschijnlijk door iets gestoken was, want ik voelde mijn rechter arm niet meer ( daar begon de pech van de week ik vertel zo verder waarom), maar uiteindelijk na anderhalve dag deed ie het weer. Die avond zijn we op de trein naar Yinchang gestapt. We hadden een sleeper en 10 minuten van tervoren was ik bang dat we net zoals de vorige keer in het gangpad zouden belanden, maar het viel mee. Dit keer was er in een coupe een soort van grote slaapzaal waar 3 bedden boven elkaar gehangen was. En wij hadden de bovenste 2. Het leek een beetje apenkooien, zijn met kleding en al gaan liggen, omdat waarschijnlijk daarvoor al iemand in dat bed gelegen had en zijn toen gaan slapen. De volgende ochtend werden we wakker en duurde het nog maar 2 uurtjes voordat we er waren. Eenmaal in die stad aangekomen (yinchang) kwamen we een jongen tegen die wel een goed hostel voor ons wist en ons ook wel een excusie wist aan te smeren voor de boot. Dus wij maar aangenomen dat het een goed hostel was en dat was gelukkig ook zo. (tenminste het was niet heel rot ) Daarna dacht ik dat het wel even lekker was om te gaan douchen. Clau had dit daarvoor al gedaan dus het was een beetje glad en nat. Dat is namelijk overal hier in die badkamers. Maar ik dacht niet na en ja hoor daar lag ik op de grond. Dat is altijd zo'n moment dat ik bij mezelf denk WAAROM?! BEN IK ZO LOMP? Goed me enkel/ been voelde aan alsof het gebroken of gekneusd was (zelfde gevoeletje als me arm) dus nadat oma opgestaan wasa heb ik het gekoeld en zijn we toch maar even naar het ziekenhuis/dokter/ apotheek gegaan. Die keek er 3 seconden naar (ondertussen had ik een olifanten poot) en toen moest ik foto's gaan maken. Dus dat gedaan en toen ging de dokter en nog een dokter en nog een dokter naar de foto's kijken. (en vanaf een afstandje kon je dat zien) toen ging er wel even door me hoofd heen en wat nou als het gebroken is dan moet ik naar huis en dat is wel het laatste waar ik zin in heb. Uiteindelijk na 20 minuten lang zenuwen was het gelukkig niet gebroken. Wat het nou wel precies is weten we niet, maar het zal wel iets van een gescheurde of verrekte spier zijn. Ik kreeg een diclofenac zalfje mee en die mooie rontgenfoto's (leuk souvenier) en ik was 20 euro armer en toen konden we weer verder. Tenminste Clau kon verder en ik ben maar een tukkie gaan doen. Om een uurtje of 6 kwam clau terug met een boodschappen tas vol

HOOFDSTUK 5 DAGEN LUXE BOOT;

om 7 uur hadden we afgesproken met de gids voor de excusies te bekijken. Die vertelde ons dat er vanavond nog een boot was waar je met zijn 2en op een kamer lag, het 5 sterren was en je het eten er bij had. Wij vonden dat een goed plan dus hebben dat maar gedaan. (We hadden dit keer geen zin om 5 dagen lang op een boot ala treingangpad te zitten). Wij die avond alle spullen ingepakt en die man was zo aardig om even mee te sjouwen en nog even langs de pinmachine en de supermarkt te rijden. Uiteindelijk liepen we de boot op met een hele horde mensen zie;
1 jongen voor mijn backpack
1 jongen voor Clau dr backpack
1 man voor de boodschappen doos
1 voor mijn rugzak
1 voor Clau dr rugzak
1 voor mijn waaier die ik gekocht had.
Dus uiteindelijk liepen we zelf met niks de boot op ala ik zie eruit als een sloeber.
We werder ontvangen met chineese muziek en een chineese carnavals dans. En kwamen toen de kamer binnen. WAT EEN LEKKER BED EN HET DEUKT IN! (dat waren we niet meer gewend) 2 van die zachte kussens en een dekbed waar je in weg kruipt.
Daarna kregen we een rondleiding op de boot van COCO onze personal guide. Er waren niet meer westerlingen alleen maar een boot vol chinezen.
Die ochtend werden we om 7:00 uur gewekt door een soort van jungle cd en coco vertelde ons dan dat het ontbijt begon om 7:15uur. Wij snel gedoucht en aangekleed en om 7:16 uur ging de telefoon; This is Coco speaking breakfast is ready now. (ja ja dachten we dat wisten we net ook al) Daarna snel naar de ontbijt zaal en wat denk je allemaal Chinezen en die zaten allemaal noodles te slurpen en knoflook te eten. We kregen een tafeltje toegewezen en hielden het maar bij cornflakes. Daarna was er een optionele excursie, maar voor deze had Clau zich telaat ingeschreven dus die kon niet mee en ik moest zoieso op de boot blijven ivm mijn voet. Die middag was er een excursie naar een dam en Coco vertelde ons dat het een half uurtje lopen was dus ik dacht dat ik dat wel kon. Daar aangekomen is het bizar om te zien hoe enthousiast Chinezen kunnen zijn om een dam. Het was een beetje het idee van de afsluitdijk denk ik maar wel leuk om te zien. Die avond bij het diner kwam die kapitein even met iedereen proosten. (het leek wel de titanic)

Dag 2 op het schip de jungle geluiden kwamen dit keer om 6:45 uur. Alsof 7:00 uur niet vroeg genoeg was.
Die ochtend hadden we een excursie met een boot naar een mooie rivier waar we moesten overstappen naar een kleinere houten bootje en waarbij 5 mannen moesten roeien. Echt heel erg zwaar werk! en dat voor 30 yuan per keer (ongeveer 3,50 euro). Die middag vaarde we door de yuan grottoes een heel mooi uitzicht vanaf de boot op de bergen. In de avond was het karaoke night en natuurlijk konden wij ook niet ontbreken. We kregen een biertje van een paar chinezen en konden dan een liedje uitzoeken. We gingen voor Oops i did it again van Britney Spears we kregen een staande ovatie bij opkomst. Wij hebben even de sterren van de hemel gezongen natuurlijk uhuh.. en Coco vond dat we nog maar een liedje moesten zingen, omdat we zoooooo'n mooie stem hadden. NATUURLIJK! haha.

De dag erna moest Clau vroeg op, want er was een excursie naar ghost city waarbij je testen moest doen die bepaalde dat je naar de hemel of hel gaat. Ik kon niet mee, omdat het heel veel trappen waren en me voet kon dat waarschijnlijk niet waarderen. Ondertussen was het eindelijk lekker weer, want die dag ervoor regende het hard. Dus konden we in de zon zitten op het balkonnetje. Dit hebben we de hele dag gedaan. Die avond hebben we alle spullen ingepakt en die ochtend ging de wekker weer om 6:15uur. Konden we ontbijten en zijn we de boot af gegaan. Ik denk dat het wel een super grappig gezicht moet zijn geweest backpack op je rug, rugzak voorop, boodschappen tas in je handen, waaier vast en gaan. Taxi gepakt en op naar het treinstation daar hadden we een kaartje om in 2 uur naar Chengdu te rijden in een snelheidstrein. Daar aangekomen zitten we nu in een super mooi hostel met een soort jungleachtige tuin en zijn we van plan om hier 3 a 4 nachten te blijven. Hier in de buurt heb je een Panda center waar Panda's verzorgd worden dus daar gaan we zeker even een kijkje nemen. Vandaar hebben we trouwens onze spullen verzonden dus die zullen er over een maandje wel zijn!
Goed ik hou het hierbij voor vandaag.

Groetjes daar in Nederland!

Ps; er zullen wel een hoop spelfouten instaan, maar dat komt door mijn Chineese computer die vertaald het in het Chinees en niet in het Nederlands.

  • 14 September 2012 - 15:13

    Antoinette:

    Hoi Rachel,

    Ik heb weer genoten van je verhaal.Pech van je enkel!

    Ik zie het voor m de boot op en iedereen voor jullie sjouwen ha ha

    Gr aan Clau

    X Antoinette

  • 14 September 2012 - 15:29

    Ada Verweij:

    Hallo

    Wat maken jullie toch een hoop mee,en zo leuk om te lezen!!!
    Ben van de week wel erg geschrokken hoor met je been,voet.maar na een paar dagen hoorde ik dat het wel weer ging gelukkig.
    Zo fijn om af en toe je op skype te horen en zien,al weet ik soms niet wat je zeg zo slecht is de verbinding.
    Maarrrr weet dan wel dat het goed gaat met je jullie.
    Nu meis doe ook Claudia de groeten en liefs van Oma en een dikke knuffffffel xxxxxx

  • 14 September 2012 - 15:36

    Ilona En Ukkie:

    Mega leuk om te lezen, ik ben fan!!

  • 14 September 2012 - 15:53

    Danielle:

    Ha meiden! Morgen al 5 weken op weg, en zo te zien nog totaal geen zin om huiswaarts te keren. Nou, ik zal dit maar niet persoonlijk opvatten ;-)
    van de week toen je me belde was ik voor het eerst ongerust, maar inmiddels weet ik (en wist ik eigenlijk ook al) dat je gewoon verder gaat, ook al wil het pootje niet zo heel graag op t moment. Leef je droom en alles lukt!
    Het verhaal van de plu vond ik zelf ook wel een publicatie waard hier hoor. Ik heb me rot gelachen, zie het helemaal voor me... dat grote ding hele dagen met je meezeulen hahah very handy! Kan je wel gebruiken met al die bagage die je al met je mee moet slepen.

    Nou lieverd, ik spreek je vast weer snel op skype ofzo, kijk maar wanneer het uitkomt!

    Liefs, Mamma X!
    Dikke kus en een stevige knuffel voor jou!

  • 14 September 2012 - 15:58

    Opa:

    Zo Rachel dat is wel weer een belevenis.
    Ik moet ook zeggen dat het zeer amusant is en wordt geschreven.
    Zo val je van het ene in het andere uiterste Slapen in een gangbad tot een riant bed.
    vind het fijn dat je overal van geniet,en dat er weleens dingen zijn waarvan de verwachting hoog is
    maar dan weer tegenvalt.Maar dat is met veel dingen zo.
    In ieder geval kunnen deze indrukken je niet meer worden afgenomen en zal het voor je verdere leven
    invloed hebben, in de goede zin van het woord.Ik weet niet of je nog foto,s hebt geplaatst,maar wij slaan ze op op een stick.
    Nog heel veel plezier samen (groetjes aan claudia)en tot wederhoren

    Opa xxxxxxx

  • 14 September 2012 - 16:55

    Lida:

    Hoi meis,

    Nou wat een leuk verhaall weer!We hebben al vaak kontakt maar met dit kan ik je belevenissen helemaal bij houden!
    Ook ik was ff geschrokken toen ik hoorde over de toestanden met je voet!Dacht ook hoe doen die chinezen uitleggen in het ziekenhuis wat je mankeert!Of spreken ze een beetje engels daar!
    Maar na dat de ergste schrik weg was wist ik dit gaat gelukkig over en gaat rachel weer verder genieten!
    Nou meis veel plezier weer verder!
    En tot whatsapp,skype,waarbenjenu of wat dan ook!hi,hi.
    Dikke knuffel ook voor claudia!
    liefs lida xxx

  • 15 September 2012 - 10:46

    Naat:

    Heeeey meiden. Wat een avonturen weer zeg!!
    Gelukkig rach dat je niks gebroken hebt!!! haha oen!!!
    Wel balen dat.je ff beperkt bent, nou hoop dat je snel weer
    Opknapt!!!
    wel bikkels dat jullie hebben gekaraookt, petje af!!!
    Zal wel hilarisch zijn geweest!!!
    Have fun verder!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rachel

Mijn eerst reis begon in Moskou waar ik samen met Clau de trans Mongolië expres pakte en de prachtige ongerepte natuur van Rusland, Mongolië en China voorbij zag razen. Daarna volgde nog het vieze, maar o zo mooie culturele India en het nog niet zo heel populaire Sri Lanka. Een jaar later bezocht ik als coach met een groep studenten Kenia waarbij we een paar dagen Nairobi bezochten en later 6 weken in Kisumu en 5 weken in Rangala verbleven. In 2014 bezocht ik samen met Judith het land waar alles kan Thailand, Laos het land van de onaardige mensen die je in de maling nemen waar je bij staat en Cambodja met de mooie en ook minder mooie geschiedenis. Nu is het weer tijd voor een nieuwe reis. Tuurlijk ben ik tussendoor niet alleen maar in Nederland geweest. Zo bezochten we Bonaire, Curaçao, Griekenland en Gambia. Nu tijd voor een nieuw verhaal.. Dit keer gaat het over Zanzibar, Tanzania en weer terug naar Kenia.

Actief sinds 16 April 2012
Verslag gelezen: 282
Totaal aantal bezoekers 18716

Voorgaande reizen:

21 Oktober 2016 - 10 December 2016

Karibu Afrika!

14 Januari 2015 - 15 April 2015

Thailand, Laos & cambodja

01 Januari 2014 - 01 April 2014

Kenia

11 Augustus 2012 - 30 November -0001

Azie reis

Landen bezocht: