En daar zijn we weer! Nog 1 maandje China. - Reisverslag uit Chengdu, China van Rachel Verhagen - WaarBenJij.nu En daar zijn we weer! Nog 1 maandje China. - Reisverslag uit Chengdu, China van Rachel Verhagen - WaarBenJij.nu

En daar zijn we weer! Nog 1 maandje China.

Blijf op de hoogte en volg Rachel

23 September 2012 | China, Chengdu

En we zijn weer terug in Chengdu.

De afgelopen dagen hebben we weer veel gezien.
We vertrokken rond een uurtje of 6 in de ochtend vanuit ons hostel in Chengdu om de bus te pakken naar Songpong dit duurde zo'n 7 a 8 uur. Onderweg liggen slapen in de bus dus te tijd ging redelijk snel.
In de bus zat ook een stelletje uit israel dus eenmaal in songpong aangekomen hebben we met hun samen een hostel gezocht en besloot Clau om een dagje te gaan paardrijden. Eenmaal geinstalleerd in het hostel (het stonk er ook een beetje, maar een paar keer goed ademhalen en je ruikt het niet meer) zijn we met de israeliten (of hoe dan ook) gaan zoeken naar een tour met paarden. Deze hadden hun gevonden en besloten ze ipv 1 dag 2 dagen op tour te gaan omdat je dan veel meer mooie dingen zag. Ik vond het prima ik vermaak me wel! Dus die avond hebben we niet veel meer gedaan en zijn we vroeg gaan slapen, omdat we ook moe waren van de busreis.
Die ochtend moest Clau al vroeg op en kon ik een soort van 'uitslapen' alhoewel uitslapen hier in China dat kan niet. Op de straten hoor je getoeter, geschreeuw en ondertussen hoor je mensen roggelen. Ik was dus om 10 uur klaar wakker en ben dus, maar een rondje daar gaan lopen. Beetje door de straatjes gelopen en dingen bekeken en op een gegeven moment na heel wat straatjes naar links en rechts gelopen te hebben kwam ik een pleintje tegen met allemaal monikken. Die me stuk voor stuk allemaal aankekeken dus een foto heb ik er helaas niet van kunnen maken. Die avond ben ik samen met een frans meisje weer het dorpje ingeweest, want dat franse meisje (waar ik de naam niet meer van weet) had een paar chineese meiden leren kennen en of ik dan mee wilde. En dat wilde ik wel. Dus wij een rondje in het dorpje gelopen en met die chineese meiden samen dus dat betekend overal maar dan ook echt over mee op de foto. Dus aan het einde van de avond had ik pijn in m'n gezicht van het lachen.
Die middag daarna kwam Clau alweer terug van het paardrijden. Ze was de eerste dag met paard en al een berg op geklommen en moest er zelf weer naar beneden. Die middag kwamen ze aan bij een mooie waterval en een mooi meer. In de avond kampvuur en slapen in een tentje. Die dag daarna weer die berg op en weer naar beneden.
Die avond hebben we niet veel meer gedaan maar dat kwam ook,. omdat het zo koud was. Ik denk zo rond de 3 graden.

Die ochtend moesten we weer vroeg op op de bus naar een ander stadje te rijden 2 uur verderop. Daar een hostel gevonden.
Die ochtend moesten we weer vroeg op 05:30 uur en om 06:30 uur de deur uit om naar het national park te gaan waar allemaal mooie gekleurde meren zijn. Hier wilde we heel vroeg naartoe, omdat we hoorde dat het er erg druk is vol met chinezen (ja, waar niet!?) Dus om 07:00 uur stonden wij in het park in een rij vol met chinezen die ook een entree kaartje wilde kopen. Eenmaal toen de deur daarvan open ging lijk het wel alsof alles gratis is. Het lijkt wel of ze het idee hebben dat het meer wegloopt ofzo. We hebben daar van 7 uur tot half 5 rondgelopen. En supermooie dingen gezien. Ik zal er wat foto's bij zetten, want het was te mooi voor woorden. deze hoort zeker in de top 3.
Vanmorgen ging de wekker om 5 uur en hadden we om half 7 de bus en zijn we in 11 uur tijd weer naar Chengdu gereden.
Dus nu zijn we in Chengdu en blijven we hier 2 nachtjes en gaan we naar de Bamboe zee.

Groetjes daar in Nederland!

  • 23 September 2012 - 14:17

    Naat:

    Jeeeeeeh ben de eerste!!!
    Weer een hoop meegemaakt ben benieuwd naar de foto's
    Ik ben aan het aftellen voor bali!!!

    X Naat

  • 23 September 2012 - 16:30

    Ada Verweij:

    Het is weer een toppie verhaal Rachel!
    Fijn weer om te horen.
    Fijne dagen weer daar en kijk wel wanneer ik je weer op Skype hoor en zie.
    Liefssss xxxxxxxx

  • 23 September 2012 - 18:52

    Peter Benne.:

    Ik lees je verslagen zo nu en dan en ik moet zeggen dat ik me voor kan stellen dat je zo veel ziet & meemaakt. Blijf verslagen maken Rachel, en veel plezier ook voor Claudia natuurlijk.

    GR peter & Jacqueline

  • 04 Oktober 2012 - 10:22

    Serana:

    Clau ik ben jaloers op je paarden trip!
    Zo te lezen vermaken jullie je prima!
    Kuz saar

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rachel

Mijn eerst reis begon in Moskou waar ik samen met Clau de trans Mongolië expres pakte en de prachtige ongerepte natuur van Rusland, Mongolië en China voorbij zag razen. Daarna volgde nog het vieze, maar o zo mooie culturele India en het nog niet zo heel populaire Sri Lanka. Een jaar later bezocht ik als coach met een groep studenten Kenia waarbij we een paar dagen Nairobi bezochten en later 6 weken in Kisumu en 5 weken in Rangala verbleven. In 2014 bezocht ik samen met Judith het land waar alles kan Thailand, Laos het land van de onaardige mensen die je in de maling nemen waar je bij staat en Cambodja met de mooie en ook minder mooie geschiedenis. Nu is het weer tijd voor een nieuwe reis. Tuurlijk ben ik tussendoor niet alleen maar in Nederland geweest. Zo bezochten we Bonaire, Curaçao, Griekenland en Gambia. Nu tijd voor een nieuw verhaal.. Dit keer gaat het over Zanzibar, Tanzania en weer terug naar Kenia.

Actief sinds 16 April 2012
Verslag gelezen: 371
Totaal aantal bezoekers 18731

Voorgaande reizen:

21 Oktober 2016 - 10 December 2016

Karibu Afrika!

14 Januari 2015 - 15 April 2015

Thailand, Laos & cambodja

01 Januari 2014 - 01 April 2014

Kenia

11 Augustus 2012 - 30 November -0001

Azie reis

Landen bezocht: